وقتی شرکتهای خودروسازی به فکر بهروزرس، محصولات خود هستند، معمولاً بیش از یک مسیر وجود دارد که میتوانند طی کنند. به ،وان مثال، BMW احتمالاً ده ها طرح – شاید حتی مدل – برای سری 4 جدید قبل از تصمیم گیری در مورد طراحی جدید جلوپنجره قطبی و جلب توجه داشت. درست پس از اینکه BMW مالکیت Mini را به دست گرفت، زمان ظاهری جدید فرا رسید. در حالی که Rover – مالک Mini که توسط BMW نیز ،یداری شد – چشم به راه سنتی تری داشت، BMW آرزو داشت تا این برند را به یک ماشین اسپرت کوچک لو، تبدیل کند – فکر کنید کوپه سری 1. اینجاست که ACV 30 وارد می شود.
تولد و زایمان ACV 30
ACV 30 طرحی است که توسط آدریان ون هویدونک جوان – رئیس طراحی امروز BMW – در سال 1994 ابداع شده است. در نظر گرفته شده است که طرحی باشد که برند را به قرن بیست و یکم ببرد.خیابان در قرن گذشته، در نهایت به نفع طرح فرانک استیونسون که امروزه می شناسیم، رد شد. اما پس از آن بود که سرنوشت واقعی ACV 30 پس از توسعه بیشتر، در ژانویه 1997 به ،وان یک نمونه اولیه قابل رانندگی مشخص شد.
ا،ر طرح های رد شده زندگی دوم را به ،وان یک نمونه اولیه شروع نمی کنند. اما ACV 30 از این جهت شگفت انگیزتر است که می د،م وجود دارد. با وجود توسعه مداوم، مینی می گوید که این خودرو “برای نمایش عمومی برنامه ریزی نشده بود.” BMW و Rover تصمیم گرفتند که از این خودرو برای ایجاد هیجان برای برند استفاده شود. در حالی که ظاهر ACV 30 مطمئناً نیاز به برداشتی دوگانه دارد، بخشی از آن به نام آن نیز مربوط می شود.
ACV 30 – نام و طراحی چیست
Anniversary Concept Vehicle 30 نام بسیار طول، است، بنابراین ما خوشحالیم که Mini آن را به ACV 30 کوتاه کرده است. اگرچه ممکن است به نظر یک دسته از مز،فات بازاریابی باشد، ایده ساده است. ACV 30 در سال 1997، 30 سال پس از پیروزی مینی در رالی مونت کارلو در سال 1967 (و 1964 و 1965) روی صحنه رفت. Mini ACV 30 – از کنار – تا حدودی شبیه به مینی هایی است که امروزه در گردش می بینیم. چیزی که ACV 30 را متمایز می کند گلگیرهای جلو و عقب به طرز چشمگیری باز شده و اگزوز ،وجی مرکزی است. برخی پیوندهای مستقیم به گذشته این برند نیز وجود دارد، مانند چراغ های جلوی گرد و شکل جلوپنجره.
Mini ACV 30 وقتی در داخل ماشین هستید احساس لذت بیشتری می کند. صندلیهای سطلی با استحکام فوقالعاده و شیفتر بلند چیزی هستند که بلافاصله توجه را به خود جلب میکنند. مانند تریم قرمز، که کاملاً با قفس مطابقت دارد (به هر حال من زمان آهنگ را دیده ام). دسته راننده شبیه چیزی است که در خودروی تولیدی می بینیم، در حالی که خوشه مرکزی به جای صفحه نمایش دایره ای منفرد که در نهایت به تولید رسید، به یک غلاف چهار گیج – و تعدادی تابلو برق با ظاهر شیک – متکی است.
مینی میگوید ACV 30 از میراث رالی خود وام گرفته است، اما برای دیدن آن باید چشمان خود را خیس کنید. زیر ورق ف،ی یک موتور وسط 1.8 لیتری MG F رودستر قرار دارد. به نظر می رسد فاصله زیادی با مینی های موتور جلو و موتور جلو از روزهای رالی قدیمی دارد. با این حال، این مفهوم کوچک، یک تور نمایشی را قبل از شروع رالی مونت کارلو در سال 1997 رهبری کرد.
اولین بار توسط https://www.bmwblog.com منتشر شد
منبع: https://www.bmwblog.com/2024/12/31/mini-acv-30-concept-bmw-rally-heritage/