
بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1404
مدیر عامل BMW در مورد Neue Klasse و دهه آینده نوآوری صحبت می کند
در سال 2025، ب ام و فصل جدیدی در تاریخ غنی خود را با معرفی Neue Kl،e آغاز خواهد کرد. این طیف جدید از وسایل نقلیه تمام الکتریکی، این شرکت را با تمرکز بر نوآوری، پایداری و فناوری پیشرفته وارد دهه آینده خواهد کرد. در مصاحبه با autonewsالیور زیپس، مدیرعامل بی ام و، دیدگاه های جدیدی درباره آینده این شرکت مستقر در مونیخ ارائه کرده است.
با Neue Kl،e ماهیت BMW را دوباره تصور کنید
Neue Kl،e در دو مدل عرضه خواهد شد که در قلب مجموعه BMW قرار دارند. اگرچه مدیرعامل بی ام و نام این مدل ها را فاش نکرد، اما به احتمال زیاد این مدل ها شاسی بلند iX3 و i3 سدان هستند. این دسته بندی ها نان و کره BMW هستند که پایه و اساس محکمی را برای عرضه Neue Kl،e در سایر رده ها تضمین می کنند.
مدیرعامل الیور زیپس معتقد است که زمان بندی نمی تواند بهتر باشد. Zipse می گوید: «سال 2025 ایده آل است، زیرا با معرفی نسل بعدی فناوری ها، ما در حال باز ، فرصت های به موقع برای تشدید بیشتر تحرک الکتریکی هستیم یک فلسفه طراحی جدید را اتخاذ کرد.
اگرچه بازار کلی خودروهای الکتریکی پس از کاهش یارانه ها کند شده است، Zipse همچنان نسبت به رشد در سال های 2024 و 2025 خوشبین است. علاوه بر این، رئیس BMW می بیند که این روند با Neue Kl،e شتاب بیشتری می گیرد و e-mobility را به ،وان "قوی ترین محرک رشد" شرکت در سال های آینده توصیف می کند.
کلید این فشار، استراتژی تولید جه، BMW است. کارخانه جدید این شرکت در دبرسن مجارستان در حال تولید خودروهای آزمایشی برای Neue Kl،e است، در حالی که کارخانه اسپارتانبورگ آن در کارولینای ج،ی در حال آماده سازی برای تولید خودروهای الکتریکی باتری دار در کنار یک کارخانه باتری جدید در نزدیکی آن است.
چندین بدنه خودرو


به طور طبیعی، BMW مانند چند سال گذشته، شرط بندی های خود را پوشش می دهد. این شرکت به ارائه خودروهای احتراقی بر روی پلت فرم CLAR که دارای بنزین، دیزل و هیب، است، ادامه خواهد داد. حتی شاسی بلندهای الکتریکی مانند BMW iX5، iX6 و iX7 نیز از پلت فرم انعطاف پذیر CLAR استفاده خواهند کرد. از سال 2025، تمام مدل های دیزلی تولید شده در آلمان به HVO100 مجهز خواهند شد، سوخت تجدیدپذیری که انتشار CO2 را تا 90 درصد کاهش می دهد.
هیدروژن: شرط بندی برای آینده
در حالی که بیشتر توجه صنعت به خودروهای الکتریکی است، BMW روی هیدروژن نیز شرط بندی کرده است. با مشارکت تویوتا، این شرکت قصد دارد یک خودروی پیل سوختی هیدروژنی را در سال 2028 به بازار بیاورد. Zipes توضیح داد: "مزیت بزرگ هیدروژن سازگاری آن با پلت فرم های خودروهای الکتریکی موجود است." با استفاده از فضاهای نصب ی،ان برای باتری ها و پیل های سوختی، BMW خود را به ،وان پیشرو در راه حل های انعطاف پذیر و پیشرفته جابجایی معرفی می کند.
نگاه به سال 2035 و فراتر از آن
همانطور که BMW به آینده نگاه می کند، واضح است که Neue Kl،e فقط شروع است. این شرکت دنیایی را متصور است که در آن لذت رانندگی، طراحی احساسی و نوآوری دیجیتال به طور یکپارچه در کنار یکدیگر وجود دارند. نرم افزارهای نسل بعدی نقش اصلی را در این تحول ایفا خواهند کرد، زیرا تجربه دیجیتال به عامل مهمی در تصمیم گیری مشتریان برای ،ید تبدیل می شود.
در عین حال، BMW به ریشه های خود وفادار است. Zipes تاکید کرد: "دینامیک رانندگی و طراحی احساسی در قلب BMW باقی خواهد ماند." این ،یبی از سنت و نوآوری است که BMW امیدوار است با تکامل صنعت آن را متمایز کند.
[Source: Autonews]
منبع: https://www.bmwblog.com/2024/12/16/bmw-neue-kl،e-2025-future-mobility/