S&P Global Mobility انتظار دارد تا سال 2025 89.6 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان بفروشد.

پیش بینی فروش جه، BEV برای سال 2025

S&P Global Mobility انتظار دارد تا سال 2025 فروش 89.6 میلیون خودروی جدید در سراسر جهان را در سال آینده به فروش برساند که نشان دهنده رشد محتاطانه بازیابی است. پیش بینی های خودرو برای سال 2025 به طور کلی کاهش یافته است که نشان دهنده تغییرات مورد انتظار در سیاست ایالات متحده پس از انتخابات است. تأثیرات ناشی از آن بر تقاضای خودرو، به ویژه نرخ بهره، جریان های تجاری، منابع و نرخ پذیرش خودروهای الکتریکی قابل توجه خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های جدید S&P Global Mobility، انتظار می‌رود فروش جه، خودروهای جدید در سال 2025 نسبت به سال قبل 1.7 درصد افزایش یابد و به 89.6 میلیون دستگاه برسد.

بخش جه، خودرو همچنان بر مدیریت سطح تولید و موجودی در پاسخ به ال،ای تقاضای منطقه‌ای متمرکز است که شامل رشد کندتر در بازارهای کلیدی است که در برخی موارد با نرخ پایین‌تر پذیرش خودروهای الکتریکی مرتبط است.

چشم انداز پیش بینی شامل عوامل متعددی از جمله بهبود عرضه، اثرات تعرفه ها، نرخ های بهره بالا، چالش های مقرون به صرفه، افزایش قیمت خودروهای جدید، اعتماد مصرف کننده مختلط، قیمت انرژی و نگر، های عرضه، خطرات در وام دهی خودرو و چالش های برق رس، است. انتظار می‌رود در ایالات متحده، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب، در سال 2025 با طیفی از اولویت‌های سیاسی، از جمله تعرفه‌های گسترده، مقررات‌زدایی، و حمایت تز،ل‌ناپذیر از خودروهای برقی، وارد عمل شود.

کالین کوچمن، مدیر اجرایی پیش بینی خودروهای سبک جه، در S&M گفت: به نظر می رسد سال 2025 برای صنعت خودرو بسیار چالش برانگیز باشد، زیرا محرک های اصلی تقاضای منطقه ای پتانسیل تقاضا را محدود می کنند و ،ت جدید ایالات متحده از روز اول به عدم قطعیت جدیدی اضافه می کند. در تحرک جه،. یک نگر، کلیدی میزان تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی طبیعی است زیرا ،ت‌ها در مورد حمایت از سیاست‌ها، به ویژه مشوق‌ها و یارانه‌ها، سیاست‌های صنعتی، تعرفه‌ها و تعیین اه، به‌سرعت در حال تحول OEM فکر می‌کنند.»

طبق گزارش S&P Global Mobility، انتظار می رود فروش جه، خودرو برای سال 2024 به 88.2 میلیون دستگاه برسد. این نشان‌دهنده افزایش 1.7 درصدی نسبت به سال 2023 است که با تداوم ذخیره‌سازی موجودی انبار در طول سال همراه با پایدارتر شدن زنجیره‌های تامین پشتیب، می‌شود.

پیش بینی فروش خودرو در بازار به تفکیک بازار

اروپا: در پایان سال 2024، بازار اروپای غربی و مرکزی باید کمتر از 15.0 میلیون دستگاه (+ 1.1٪ سالانه) تحویل دهد، زیرا مشتریان محتاط هستند و OEM ها به تنظیم ،یب پیشرانه خود ادامه می دهند. در سال 2025، این داستان تشدید خواهد شد زیرا قو،ن سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای 2025 بیشتر بر بازار و ،یب برتر تأثیر می گذارد، و S&P Global Mobility انتظار دارد که بازار در حدود 15 میلیون واحد تثبیت شود که تنها 0.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد – که منع، کننده خطرات رکود است. و همچنان – افزایش قیمت خودرو، کاهش یارانه خودروهای الکتریکی، تعرفه خودروهای برقی، و عدم اطمینان سیاسی در آلمان و فرانسه.

کوچمن گفت: «چالش‌های کلیدی شامل داستان پویای برق‌سازی، همراه با تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر واردات از سرزمین اصلی چین، خطرات تعرفه‌های ترامپ، مصرف‌کنندگان مردد، کمیسیون جدید اتحادیه اروپا و فشار شدید در مورد اه، انتشار گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا است.

ایالات متحده: S&P Global Mobility انتظار دارد حجم فروش ایالات متحده در سال 2025 به 16.2 میلیون دستگاه برسد، که 1.2 درصد افزایش را نسبت به سطح پیش بینی شده 16.0 میلیون دستگاهی در سال 2024 نشان می دهد و منع، کننده یک محیط هنوز نامشخص برای سطوح فروش خودرو است.

کریس هابسون، مدیر پیش‌بینی فروش خودروهای سبک آمریکای شمالی در S&P Global Mobility، می‌گوید: «سال 2025 فرصت‌ها و عدم قطعیت‌های متفاوتی را برای صنعت خودرو به ارمغان می‌آورد، زیرا ،ت جدید و پیشنهادات سیاستی ظاهر می‌شوند.

«مسائل جدید مقرون به صرفه بودن وسایل نقلیه که سطح تقاضای خودرو را در بیشتر سال‌های 2024 محدود می‌کنند، به سرعت در سال 2025 حل نمی‌شوند. انتظار می‌رود سطح قیمت‌گذاری خودرو کاهش یابد، اما انتظار می‌رود که نرخ‌های بهره پایین‌تر باقی بماند، اما انتظار می‌رود سطوح تورم کاهش یابد ثابت می ماند و موجودی خودروهای جدید نیز باید پیشرفت کند، اما مدیریت dovish نیز انتظار می رود، همراه با ناراحتی مصرف کننده، و ما انتظار داریم که این به چشم انداز رشد متوسطی برای فروش خودرو تبدیل شود.

سرزمین اصلی چین: برای سال منتهی به 2024، انتظار می‌رود که ،یبی از تمدید تشویقی 130 میلیارد یو، خودروی انرژی نو (NEV) همراه با طرح جدید مبا، 75 میلیارد یوان در سال 2024 به حداقل 25.8 میلیون واحد (+1.4% سالانه) افزایش یابد. y). طبق گفته S&P Global Mobility. برای سال 2025، علی‌رغم فعالیت‌های اقتصادی پایین‌تر، بخش خودرو از طریق خودروهای انرژی‌های جدید و طرح‌های تجارت، همراه با مشوق‌های خودروهای ،ت محلی، محرک‌های گسترده‌تر ،تی، و ادامه جنگ قیمت خودروها ادامه خواهد یافت. انتظار می رود تقاضای سرزمین اصلی چین در سال 2025 به 26.6 میلیون واحد برسد که نسبت به سال 2024 افزایش 3.0 درصدی را نشان می دهد.

رونق NEV احتمالا تا سال 2025 گسترش خواهد یافت و قیمت خودروهای الکتریکی از هزینه باتری ارزان همراه با برنامه های یارانه ملی و منطقه ای سخاوتمندانه برای کمک به تحریک تقاضا برای خودروهای جدید سود می برد. بر اساس برآوردهای S&P Global Mobility، همراه با معافیت مالیاتی کامل برای NEVها تا پایان سال 2025، انتظار می‌رود نفوذ NEV (به ،وان درصدی از خودروهای سواری) در سال 2025 از 49 درصد در سال 2024 به 58 درصد افزایش یابد.

ژاپن: با نگاهی به سال 2025، تقاضا برای خودروهای سبک ژاپنی باید پس از سال ناامیدکننده 2024 به حالت رشد بازگردد که تا حد زیادی منع، کننده توقف غیرمنتظره محموله های دایهاتسو به دلیل نقض آلایندگی است. S&P Global Mobility انتظار دارد حجم فروش در سال 2025 به 4.6 میلیون دستگاه برسد که 5.4 درصد افزایش نسبت به سطح مورد انتظار سال 2024 که کمتر از 4.4 میلیون واحد است، برآورد شده است. چشم‌انداز تعرفه‌های جه، در ایالات متحده و ضعف بنیادی اقتصاد جه، می‌تواند برای ژاپن – یک صادرکننده خالص خودرو – به‌ویژه به آمریکای شمالی، مشکل‌ساز باشد، اگرچه کاهش پیش‌بینی‌شده در رشد خودروهای الکتریکی در ایالات متحده می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود.

چشم انداز تولید خودرو در سال 2025 با تشدید ریسک های جه، دچار رکود می شود

انتظار می رود تولید جه، خودروهای سبک در سال 2024 به 89.1 میلیون دستگاه برسد که نشان دهنده افت 1.6 درصدی نسبت به سال 2023 است و در همه مناطق به جز سرزمین اصلی چین و آمریکای ج،ی کاهش یافته است.

پیش‌بینی‌های تولید برای سال 2025 با این فرض تسلط دارند که ،ت بعدی ایالات متحده یک رژیم تعرفه‌ای گسترده و جدید را اعمال می‌کند و عملاً یک تعرفه جه، 10 درصدی برای همه کالاهایی که به ایالات متحده وارد می‌شوند، به جز کانادا و مکزیک ایجاد می‌کند، جایی که USMCA و شرایط تولید سرزمین اصلی قرار است اصلی ترین مورد برای چین است که قرار است تعرفه 30 درصدی اعمال شود.

برای سال 2025، S&P Global Mobility انتظار دارد سطح تولید خودروهای سبک جه، با 0.4 درصد کاهش به 88.7 میلیون دستگاه برسد. جدا ، اثرات تعرفه ها در هر منطقه دشوار است، به ویژه با توجه به چالش های مداوم مدیریت موجودی، و با نوسانات مداوم در سطح برنامه خودرو، زیرا OEM ها تنظیمات استراتژیک را برای برنامه های محصول آینده خود انجام می دهند.

مارک فولتورپ، مدیر اجرایی پیش‌بینی خودروهای سبک جه، در S&P Global Mobility گفت: «صنعت خودرو با ورود به سال 2025 به حرکت در زمین‌های نامطمئن ادامه می‌دهد، به‌ویژه که ما تعرفه‌های جه، آتی ترامپ را پیش‌بینی می‌کنیم. در طول سال 2025، چشم انداز تولید به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد، با کاهش تجارت جه، و احتمال ظهور اقدامات تلافی جویانه.

در سرزمین اصلی چین، S&P Global Mobility انتظار دارد سطح تولید پایدار برای سال 2025 با 0.1 درصد افزایش به 29.6 میلیون دستگاه برسد. سطوح تولید باید با ،یبی از تقاضای داخلی قوی برای وسایل نقلیه انرژی جدید همراه با صادرات قوی پشتیب، شود، البته با تعرفه های واردات اتحادیه اروپا برای خودروهای برقی باتری دار ساخت چین کاهش یافته است.

برای منطقه آمریکای شمالی، کل تولید برای سال 2025 با 2.4 درصد کاهش به 15.1 میلیون دستگاه پیش بینی می شود. ،ت آینده ترامپ با سیاست‌هایی که انتظار می‌رود بر تقاضای کل تأثیر بگذارد و فرضیات ،یب خودرو را به چالش بکشد، بازگشت به وضعیت غیرقابل پیش‌بینی را نشان خواهد داد. به‌،وان نکته روشن‌تر، مقررات‌زدایی می‌تواند برای صنعت خودروی آمریکای شمالی در اوا، دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ، بادهای دنباله‌دار ایجاد کند.

انتظار می رود اروپا در سال 2025 16.6 میلیون دستگاه بسازد که 2.6 درصد نسبت به 17.0 میلیون دستگاه در سال 2024 کاهش داشته است. واردات ورودی ،ت ترامپ، با خودروهای لو، به ویژه در معرض خطر.

عدم اطمینان مصرف کنندگان در مورد برق، به ویژه سرعت گیرها در اروپا و ایالات متحده. ما

تا سال 2024، گروهی از OEM ها از برنامه های بلندپروازانه خود برای برق رس، طی 5 تا 15 سال آینده عقب نشینی ،د. نگر، اصلی میزان تقاضا برای خودروهای برقی «طبیعی» است، زیرا ،ت‌ها حمایت از سیاست‌ها، به ویژه مشوق‌ها و یارانه‌ها، سیاست‌های صنعتی خودروهای الکتریکی و تعرفه‌ها را تنظیم می‌کنند. در خارج از چین، خودروسازان در انتقال به برق با چالش های دوگانه روبرو هستند: افزایش تولید خودروهای برقی با باتری قابل فروش و یافتن مشتری، که مایل به ،ید آنها هستند.

علیرغم تیرگی، خودروهای الکتریکی همچنان بخش مهمی برای رشد خودرو هستند و S&P Global Mobility انتظار دارد فروش جه، خودروهای سواری با باتری برقی در سال 2025 به 15.1 میلیون دستگاه برسد که 30 درصد نسبت به سطوح سال 2024 افزایش یافته است که نشان دهنده حدود 16.7 میلیون دستگاه است. ٪. فروش خودروهای سبک در سراسر جهان به ،وان مرجع، در سال 2024 حدود 11.6 میلیون خودروی برقی باطری در سراسر جهان ثبت شده است که سهم بازار 13.2٪ است.

انتظار می‌رود بازارهای بزرگ بیشتر این حجم را به خود اختصاص دهند، اگرچه بازارهای کوچکتر نیز شاهد افزایش اندکی خواهند بود. سهم پیش بینی شده BEV بر اساس منطقه به شرح زیر است:

پیش بینی فروش جه، BEV برای سال 2025

با نگاهی فراتر از سال 2025، بسیاری از ابهامات در مورد سرعت برق رس،، به ویژه با توجه به زیرساخت های شارژ، برق شبکه، زنجیره های تامین باتری، روند منابع جه،، موانع تجارت تعرفه، میزان پیشرفت تکنولوژی و سطح حمایت لازم از سوی تولیدکنندگان صنعتی باقی مانده است. سیاست هایی برای تسهیل گذار به برق. تغییر از سوخت های فسیلی به جایگزین های الکتریکی.

در حال حاضر، برنامه NEV چین و ابتکار “Fit for 55” اروپا برای حمایت از آینده تحرک پایدار دست نخورده باقی مانده اند. آنچه کمتر واضح است، نیات رئیس جمهور منتخب ترامپ در مورد حمایت از وسایل نقلیه الکتریکی در ایالات متحده، به ویژه در رابطه با IRA و ابتکارات سیاسی مختلف است.

به نمونه ای از داده های پیش بینی فروش خودروهای سبک ما دسترسی پیدا کنید.

دانلود پیش بینی ها

منبع: http://www.spglobal.com/mobility/en/research-،ysis/2025-auto-sales-forecast-global.html