انتظار می رود بازده اجاره خودرو در سال 2025 کاهش یابد: آنچه که OEM ها، فروشندگان و وام دهندگان باید بدانند
انتشار: آذر 30، 1403
بروزرسانی: 25 آذر 1404

انتظار می رود بازده اجاره خودرو در سال 2025 کاهش یابد: آنچه که OEM ها، فروشندگان و وام دهندگان باید بدانند


نوشته شده توسط Julie Knakal، مدیر اجرایی، مدیریت داده و محتوا، و Alex Finatro، تحلیلگر ارشد داده، S&P Global Mobility

با نزدیک شدن به نیمه اول سال 2025 (1 H25)، یک تغییر ،زه ای در بازار خودرو در حال رخ دادن است. ما انتظار داریم درآمدهای اجاره خودرو نسبت به سال قبل کاهش یابد که می تواند تعداد قابل توجهی از واحدها را از این صنعت پاک کند.

فشار بر دلال ها و وام دهندگان خودرو است، اما با استراتژی های درست، یک پوشش نقره ای وجود دارد. برای کشف دلایل این تغییرات، اهمیت آنها و اینکه چگونه شرکت شما می تواند این چالش را به یک فرصت تبدیل کند، ادامه مطلب را بخو،د.

کاهش چشمگیر بازده اجاره خودرو: آنچه داده ها نشان می دهد

در نیمه اول سال 2025، انتظار داریم سررسید اجاره نسبت به مدت مشابه در سال 2024 به میزان 41 درصد کاهش یابد. این کاهش قابل توجه می تواند منجر به ورود نزدیک به یک میلیون وسیله نقلیه به صنعت شود.

بازار پریمیوم بیشترین ضربه را خواهد دید و انتظار می رود بازده اجاره 46 درصد کاهش یابد. ما انتظار داریم که بخش های کلیدی شاهد کاهش 39 درصدی باشند. ا،ر برندهای بزرگ خودرو شاهد کاهش خواهند بود، اما دامنه آن گسترده است - از کاهش متوسط \u200b\u200b11٪ تا کاهش خیره کننده 81٪ در بازده اجاره برای برخی از بازیگران اصلی.

اجاره از 2024 تا 2025 باز می گردد

چه چیزی باعث کاهش بازده مورد انتظار اجاره خودرو می شود؟

دلایل این تغییر عمدتاً ناشی از تغییر رفتار مصرف کننده در پاسخ به شرایط بازار دو تا سه سال پیش است.

برخی از عوامل کلیدی وجود دارد که بر این تصمیمات تأثیر می گذارد:

  • کمبود موجودی و قیمت: مدت اجاره پایه که باعث این کاهش می شود 36 ماه است، بنابراین ما باید به آنچه در سال 2022 رخ می داد نگاه کنیم. کاهش موجودی در نیمه اول سال 2022، شرکت های OEM و وام دهندگان را بر آن داشت تا انگیزه های مشتریان و فروشندگان خود را کاهش دهند و بیشترین تأثیر را داشته باشند. در قراردادها این به افزایش 10 درصدی متوسط \u200b\u200bپرداخت های اجاره به ،وان درصدی از MSRP از سال 2019 تا 2022 کمک کرد. از سوی دیگر، پرداخت های مالی به ،وان درصدی از MSRP ثابت مانده است. تا حدی به دلیل این تفاوت، اجاره کنندگ، که در نیمه اول سال 2022 بازمی گردند و ترجیح می دهند اجاره نامه های منقضی شده را جایگزین کنند، اغلب تصمیم می گیرند به جای آن خودروهای جدید خود را تامین مالی کنند.
  • شرایط وام طول، تر: در نیمه اول سال 2022، نسبت اجاره کنندگ، که به بازار خودروهای جدید بازگشته اند و یک وسیله نقلیه جدید اجاره کرده اند، 64 درصد بوده است، هشت درصد کاهش نسبت به نیمه اول سال 2020 و نیمه اول سال 2021 و 30 درصد از اجاره کنندگان. که در نیمه اول به بازار بازگشتند از سال 2022 برای تامین مالی خودروی جدید خود، در مقایسه با سهم معمولی 24٪. در بین مستاجر، که از اجاره 36 ماهه خارج شده و به جای آن تامین مالی را انتخاب ،د، بسیاری از آنها شرایط وام طول، تری را انتخاب ،د: در حالی که 22.5٪ وام 60 ماهه، 45.2٪ مدت طول، تر تا 72 ماه و 17.6٪ 84 ماه را انتخاب ،د. -شرایط ماه

گام هایی که صنعت می تواند برای تشویق لیزینگ برداردنیمه اول 2025

چالش در نیمه اول سال 2025 همچنان باقی است: چگونه مشتریان را مجبور به اجاره مجدد کنیم؟ خبر خوب این است که صنعت ابزارهایی برای جذب دارد و پرداخت های اجاره به ،وان درصدی از MSRP در سال 2024 کاهش یافته است.

  • مشوق ها را تعدیل کنید: OEM ها و وام دهندگان باید خلاق باشند تا مستاجران بازگشته را تشویق کنند تا دوباره اجاره نامه را انتخاب کنند. افزایش انگیزه ها، به ویژه در بخش حق بیمه، کلیدی برای جذاب تر ، اجاره نامه ها با تغییر بازار خواهد بود.
  • هدف قرار دادن ایالت های خاص: بیش از 50 درصد از سررسیدهای مورد انتظار اجاره تنها در پنج ایالت متمرکز است که از کاهش 24 درصدی در بازده در میشیگان تا کاهش 49 درصدی در کالیفرنیا متغیر است. تطبیق استراتژی های خاص برای این دستورات می تواند به تجار و وام دهندگان کمک کند تا کاهش سررسید اجاره را بهتر مدیریت کنند.
  • جذب مصرف کنندگ، که لیزینگ را ترجیح می دهند: بسیاری از مصرف کنندگان لیزینگ را ترجیح می دهند زیرا به آنها اجازه می دهد هر چند سال یک بار یک ماشین جدید برانند، و تضمین می کند که در ضمانت نامه باقی می مانند و از آ،ین فناوری لذت می برند. فروشندگان و وام دهندگان باید این مشتریان را هدف قرار دهند تا اطمینان حاصل کنند که آنها به اجاره وفادار می مانند.

نگاهی فراتر از 2025: مسیر ثبات

اگرچه چالش های نیمه اول سال 2025 قابل توجه خواهد بود، اما نوری در انتهای تونل وجود دارد. تا نیمه اول سال 2026، بازار باید شروع به تثبیت کند و با رشد 21 درصدی در حجم اجاره 36 ماهه در نیمه اول سال 2024، باید شاهد بهبود بیشتر در نیمه اول سال 2027 باشیم.

اگر روندهای اخیر در حجم اجاره ادامه یابد، این رشد می تواند به نزدیک به 30 درصد افزایش یابد، زیرا اجاره های 24 ماهه که در نیمه اول سال 2025 منتشر می شوند، در نیمه اول سال 2027 شروع به بازگشت خواهند کرد. پتانسیل افزایش بیشتری وجود دارد. در نیمه اول سال 2027 و نیمه اول 2028، اگر OEM ها بتوانند با موفقیت مشتری، را که به تامین مالی روی آورده اند به لیزینگ تبدیل کنند. با این حال، ما انتظار داریم کل سررسید اجاره در سال های آینده بسیار پایین تر از سطوح بالاتری که از سال 2021 تا 2024 مشاهده شده است، باقی بماند.

چگونه بازرگانان و وام دهندگان می توانند آماده شوند

  • برنامه های بازگشت اجاره را ترویج کنید: برای کاهش تأثیر بازده اجاره کمتر، فروشندگان و وام دهندگان باید به طور فعال برنامه های بازده اجاره خود را ترویج کنند. این شامل برقراری ارتباط با مصرف کنندگان قبل از انقضای اجاره نامه آنها و ارائه انگیزه های واضح برای اجاره مجدد است.
  • بر آموزش مشتری تمرکز کنید: بسیاری از مصرف کنندگان ممکن است به طور کامل از وضعیت سهام یا مزایای اجاره خود آگاه نباشند. نمایندگی ها باید بر آموزش مشتریان خود در مورد ارزش لیزینگ و نحوه انطباق آن با نیازهای آنها برای پرداخت های کمتر، وسایل نقلیه جدیدتر و پوشش ضمانت تمرکز کنند.
  • از داده ها برای هدف قرار دادن مستاجران بالقوه استفاده کنید: تجزیه و تحلیل داده ها برای شناسایی مستاجرینی که احتمال بازگشت به بازار اجاره را دارند ضروری خواهد بود. بازرگانان می توانند از این داده ها برای هدف قرار دادن تلاش های ارتباطی خود و ایجاد پیشنهادهای شخصی سازی شده متن، با این مشتریان بالقوه استفاده کنند.
  • ارائه گزینه های خلاقانه تامین مالی و اجاره: با ادامه افزایش قیمت خودرو، ارائه گزینه های تامین مالی و لیزینگ انعطاف پذیر ممکن است برای متقاعد ، مصرف کنندگان برای ادامه یا بازگشت به لیزینگ حیاتی باشد. برنامه هایی که پرداخت ها را قابل کنترل تر می کنند، مانند پرداخت های معوق یا برنامه های مبا،، ضروری خواهند بود.

نتیجه گیری

نیمه اول سال 2025 نه تنها یک چالش بزرگ برای فروشندگان خودرو و وام دهندگان خودرو است، بلکه فرصتی برای انطباق با تغییر رفتار مصرف کننده است. با درک عواملی که منجر به کاهش بازده اجاره می شوند و اقدامات پیشگیرانه برای جذب مستاجرین به بازار، نمایندگان و وام دهندگان می توانند خود را برای موفقیت در شرایطی که بازار در سال های آینده شروع به بهبود می کند، قرار دهند.

AutoCreditInsight - ارائه شده با مشارکت TransUnion - به مشتریان ارائه می دهددسترسی 24/7 به ثبت نام خودرو و حجم بازگشت ماهیانه به بازار از طریق اطلاعات وام و اعتبار غیر شخصی.

درباره AutoCreditInsight بیشتر بیاموزید

بررسی بازار را ارائه می دهدOEM ها از تجزیه و تحلیل سریع و رقابتی پرداخت ها در خودروها لذت می برند و به شما کمک می کند انگیزه ها و استراتژی های فروش خود را برای مطابقت با رقبای خود بهینه کنید.

دموی mScope را درخواست کنید


منبع: http://www.spglobal.com/mobility/en/research-،ysis/auto-lease-returns-projected-to-drop-in-2025.html