بررسی BMW i5 (2024) |  اتوموبیل
انتشار: خرداد 05، 1403
بروزرسانی: 25 آذر 1404

بررسی BMW i5 (2024) | اتوموبیل


سری 7 در فضای داخلی این خودرو، نه تنها از عرض کابین آن، بلکه از دامنه و سبک فناوری دیجیتال به کار رفته در آن، و از ویژگی های مختلف کابین که به طور گسترده تر استفاده می شود، سرچشمه می گیرد.

BMW در حال حرکت به سمت تسلط بیشتر بر فضای داخلی خودرو با نمایشگرها و رابط های دیجیتالی خود، و ادغام گسترده تر کنترل ها و عملکردها در این سیستم های دیجیتال است - در موارد معدودی برای بهتر شدن، اما اغلب، در موارد دیگر، با عدم نگر، آشکار برای دسترسی آن کنترل ها در حین رانندگی

i5 بدترین نمونه ای نیست که امسال آزمایش کرده ایم (X1 یک متخلف بسیار بزرگ تر بود) اما مطمئناً این تصویری از راحتی راننده نیست که BMW اغلب برای ارائه آن استفاده می کرد.

از برخی جهات، کابین i5 آشناست. اگر درایور آن را نسبت به نسل های قبلی در یک نقطه ، کمی بالاتر قرار دهید (ما نمی تو،م این موارد را اندازه گیری کنیم، اما شما بالای باتری نشسته اید)، نمی تو،د کار زیادی انجام دهید و عملکرد خوبی ارائه می کند. ، موقعیت رانندگی خمیده به جلو از روی پدال های من، و ستون فرمان الکتریکی قابل تنظیم به طور گسترده.

فضای جلو به خصوص برای آرنج و شانه خوب است. در ردیف دوم، آنطور که برخی انتظار دارند سخاوتمندانه نیست، اما برای بزرگسالان قد بلندتر کافی است. فضای صندوق بار در ک، خود رقابتی است، سری 5 معمولی به سختی ظرفیت بار 500 لیتری خود را پشت سر می گذارد، در حالی که i5 تنها کمی از آن فاصله دارد.

هر ،ی که خواهان بیشترین ظرفیت حمل ممکن در i5 خود باشد، به سمت تورینگ می کشد. ظرفیت 570 لیتری آن تنها 50 لیتر بیشتر از ظرفیت سالن روی کاغذ است، اگرچه در واقعیت، زم، که چکمه را فراتر از ارتفاع درب چرخان قرار می دهید، بسیار بیشتر است. با این حال، 570 لیتر نسبت به نسل گذشته سری 5 با موتور احتراقی پیشرفتی ندارد، که با توجه به بزرگتر بودن خودرو در هر بعد ناامید کننده است. همچنین توجه داشته باشید که صفحه عقب دیگر مستقل از خود درب عقب باز نمی شود.

سازهای دیجیتال حرفه ای Live Cockpit کمی بیش از حد به نظر می رسید و برای خوشحال ، برخی از آزمایش کنندگان ساخته شده بود. خوانا است اما برای چیدمان اطلاعات آنچنان که می خواهیم قابل تنظیم نیست (اما صفحه نمایش آپشن اختیاری به جبران کمبود کمک می کند).

اما سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی 14.9 اینچی با نرم افزار OS 8.5 نمی تواند با این سلسله مراتب مفید قابل حمل برابری کند. اکنون بسیاری از کنترل های فیزیکی دائمی و دکمه های میانبر منو حذف شده اند، و راننده اغلب برای یافتن منوی پنهان شده با کارهای زیادی روبرو می شود.

این خودرو به صورت استاندارد با چرم مصنوعی Veganza عرضه می شود (چرم مرینو یک گزینه هزینه است) اما از نظر جذابیت لمسی نسبتاً متقاعد کننده است. در جاهای دیگر، کیفیت لمس قابل احترام است، اما نه در سطح iX یا i7.

در مقایسه با آن خودروها، کنترل های شیشه برقی i5 کمی ساده و ارزان به نظر می رسند. محفظه های درب آن اندود نیستند. بسیاری از قالب گیری های فاسیای پایین سخت هستند و برای لمس تا حدودی جذاب نیستند.

BMW امیدوار است ویژگی های طراحی مانند "نوار تعامل" دیجیتالی خودرو (نوار چند رنگی و فعال روشنایی که از روی فاسیا عبور می کند، کابین را به هر رنگی که دوست دارید حمام می کند، و چشمک می زند تا در مورد تماس تلفنی یا تماس تلفنی دریافتی هشدار دهد. هشدار ایمنی) یا دریچه های هوای مخفی برای "تهویه... درز" بخشی از جذابیت حسی از دست رفته در کابین را جبران می کند.

متأسفانه، برخی از آزمایش کنندگان احساس می ،د که اولی کمی شیک و پ،تیکی به نظر می رسد، و تنظیم دومی دشوارتر از دریچه های هوای سنتی است.


منبع: https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/i5