بروزرسانی: 25 آذر 1404
بررسی Range Rover Sport SV
SVR دارای یک سیستم اگزوز V8 بود که در وحشی ترین حالت خود، می توانست از خط بیرونی آزادراه در حدود 400 یارد سبقت بگیرد، اما با توجه به تغییر گسترده تر خودرو، SV حداقل کمی ،ت تر است.
به جای آن غرش ترسناک V8، صدای غرش کمی بلندتر در اینجا دریافت می کنید - صدایی که کمتر عصب، و خاردار است، هماهنگ تر و ملودیک تر است، البته (بدون شک به دلیل استانداردهای آلایندگی سخت تر) بافتی تر به نظر می رسد.
از نظر سبک و محدوده تحویل، این V8 توربوشارژر دوقلو چیزهای زیادی ارائه می دهد. دور کاملا آزادانه می چرخد، حتی در صورت نیاز از 7000 دور در دقیقه می گذرد، و SV را قادر می سازد تا با بیرحمی واقعی از یک شروع ایستاده، از طریق ضریب های دنده پایین تر راه اندازی کند.
البته، شروع های کنترل پرتاب، تجربیات روان و مجلل نیستند. در حالی که بدن در برابر اسکوات حدا،ر مقاومت می کند، هر تغییر دنده اتوماتیک متوالی واقعاً پیشرانه را ،د می کند و باعث می شود سر شما به عقب برگردد. این در خودروهای با کارایی بالا با گیرب، مبدل گشتاور بسیار نادر است، اما در اینجا تنش و اصطکاک در پیشرانه با سهم من، آن از دیفرانسیل های قفل شونده به وضوح قابل مشاهده است.

البته این خودرو کشش و حرکت رو به جلوی زیادی دارد. بعید است که این خودرو شما را بیشتر از این بخواهد، اما سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت را 3.9 ث،ه ثبت کرد، در رده ای که در سال های اخیر شاهد کاهش سرعت پورشه ها و لامبورگینی ها به زیر 3.5 ث،ه بوده ایم و اکنون خودروهای الکتریکی سریع تری وجود دارند.
برای اطلاع شما، رنجروور اسپورت SVR توانست این مسافت را در 4.4 ث،ه طی کند. وضعیت از نظر شتاب در هنگام واژگونی نیز مشابه است. در حالی که Urus ما در سال 2019 شتاب 30 به 70 مایل در ساعت را در 2.8 ث،ه داشت، SV 3.2 ث،ه طول کشید.
با این حال، سازگاری مزیت قوی تر پیشرانه این خودرو نسبت به سرعت محض است. در حالت SV، موتور برای مدت طول، تری روی دنده ها نگه می دارد و به درایو اجازه می دهد هنگام نزدیک شدن به گوشه ها برای حسی قابل لمس و اسپرت، درگیر اورکلاک شود.
در لحظات آرام تر، او می تواند تصویری از نرمی و آرامش قابل توجه باشد. و در حالت های آفرود جگوار لندرور، کنترل ها و واکنش های پیشرانه کمی ،ل کننده هستند، درست همانطور که برای مدیریت دقیق حرکت می خواهید.
منبع: https://www.autocar.co.uk/car-review/land-rover/range-rover-sport-sv