رویال انفیلد هیمالیا دو سیلندر جاسوسی کرد: اما آیا 650 است؟
انتشار: مرداد 11، 1403
بروزرسانی: 25 آذر 1404

رویال انفیلد هیمالیا دو سیلندر جاسوسی کرد: اما آیا 650 است؟


رویال انفیلد هیمالیا 650 از زمان عرضه 650 دوقلو در سال 2018 در لیست آرزوهای علاقه مندان به موتورسیکلت قرار داشته است. بیش از نیم دهه بعد، یک قاطر آزمایشی از هیمالیاهای دو سیلندر به نظر می رسد جاسوسی شده است. . ا،ر نشریات خودرو آن را هیمالیا 650 می نامند، اما آیا واقعاً اینطور است؟ بیایید ابتدا نگاهی به ع، جاسوسی بیندازیم قبل از اینکه بخواهیم ببینیم این رویال انفیلد جدید چگونه می تواند یا باید باشد.

Royal Enfield Himalayan 650 Spy S،ts

شلیک جاسوسی از موتوربیم

همانطور که ع، جاسوسی نشان می دهد، موتورسیکلت شبیه یک دوچرخه ماجراجویی سواری با سرنخ های الهام گرفته از داکار است. و از آنجایی که یک رویال انفیلد است، چگونه یکپارچهسازی با سیستمعامل می تواند اینقدر عقب باشد؟ از این نمونه، یک نیمه باریک بسیار باریک وجود دارد که با دوچرخه های ماجراجویانه مشابهی مانند Aprilia Tuareg 660، Yamaha Tenere 700 و صحرای بزرگ Ducati، چندان تفاوتی با آنچه در ارائه می شود ندارد.

این دوچرخه، حداقل در زیر استتار، باریکتر از هیمالیا 450 به نظر می رسد، اما ممکن است به دلیل نمایه ای باشد که دور تانک را پنهان می کند. یک چرخ بزرگ در جلو وجود دارد، احتمالاً 21 اینچ. این موتور سیکلت قدرت زیادی را ارائه می دهد که با دیسک دو گلبرگ در جلو نشان داده شده است در حالی که سیستم تعلیق یک واحد USD قابل تنظیم است. این مشخصات بالاترین مشخصاتی است که تا به حال در موتورسیکلت رویال انفیلد دیده ایم. بنابراین، احتمالاً این پرچمدار خواهد بود که بالای Super Meteor و S،tgun 650s قرار می گیرد.

حالا بیایید به بخش مهم معا، برویم: موتور. از نظر ظاهری، موتور دارای میل لنگ است که در دهه 1950 دیده می شد، به این م،ی که می تواند یک دوقلو موازی باشد. در واقع، اگزوز نصب شده در بالا تنها یک لوله عمودی دارد که به وضوح قابل مشاهده است در حالی که به نظر می رسد لوله دیگر در ،مت جلو، از پایین، قبل از ادغام در واحد سمت چپ، پیچیده شده است. سر در این مرحله بسیار چاق می شود. این طراحی متفاوت از طراحی اگزوز 2X1 است که در مدل جدید Bear 650 Scrambler مشاهده کردیم.

تصویر Royal Enfield Scrambler 650 لو رفت
رویال انفیلد اسکرامب، (،س) 650

به نظر می رسد رویال انفیلد سخاوتمندانه در سطل سطل قطعات هیمالیا 450 فرو رفته است و این واقعاً چیز خوبی است زیرا به حفظ قیمت این موتورسیکلت بسیار رقابتی کمک می کند. به ،وان مثال، دسته های دستگیره، گل گیر عقب، چراغ های عقب ادغام شده با نشانگرهای چرخش، ،تیک عقب (و شاید حتی دامن)، محافظ جلوپنجره و حتی صندلی ها همگی مستقیماً از Himalayan 450 می آیند. سیستم تعلیق عقب می تواند یک تک شوک باشد. مطمئن

شباهت های بیشتر به هیمالیا 450 شامل دسته ابزار است که همان واحد گرد است و نشانگرهای چرخش جلو. اگرچه آینه ها متفاوت هستند. به طور کلی، به نظر می رسد که این موتورسیکلت در وضعیت پیشرفته ای برای تولید آماده است، به این م،ی که ممکن است تنها یک سال دیگر باقی بماند. نویسندگان خودروهای خوش بین، رونمایی در Rider Mania 2024 را پیشنهاد می کنند. این یک امکان عالی خواهد بود.

چیزی که ما هنوز نمی د،م ...

تشخیص قاب این موتورسیکلت از تک شات جاسوسی که در اینجا داریم دشوار است. از نظر ظاهری، با محصول فعلی رویال انفیلد 650 که از ،تیک های لوله ای دوقلو استفاده می کند، متفاوت است. اکنون، قاب هیمالیا 450 کاملاً متفاوت است، زیرا از موتور به ،وان یک عضو تحت فشار استفاده می کند، که یک واحد تریلی است که حول موتور تک سیلندر 450 سی سی شرپا توسعه یافته است. نصب یک موتور 650 سی سی در این قاب می تواند کاملاً چالش برانگیز باشد زیرا موتور 650 سی سی نه تنها سنگین تر است، بلکه بسیار گسترده تر است.

جالب خواهد بود که ببینیم آیا رویال انفیلد از انتهای جلوی قاب رک دوتایی استفاده می کند و پشت قاب را با یک ساب فریم جدید جایگزین می کند یا خیر. شاید این مسیری باشد که هیمالیا 650 می تواند در پیش بگیرد، در عین حال، در اینجا ع،ی از مفهوم موتور سیکلت ماجراجویی 850 سی سی (موتور دوقلو 650 سی سی) است که Deathspray Custom اخیراً در جشنواره سرعت Goodwood در بریت،ا به نمایش گذاشت.

همانطور که در تصویر مشخص است، قاب یک واحد رک دوگانه است که فقط زیرفریم عقب آن متفاوت است. ناشناخته بزرگ دیگر در مورد هیمالیا 650 به موتور مربوط می شود. در حالی که 650 سی سی دوقلو حتی در سوپر شهاب 248 کیلوگرمی گشتاور کافی دارد، عملکرد کمی بیشتر ضرری ندارد. اگر رویال انفیلد تصمیم می گرفت موتور 650 را به چیزی بزرگتر منتقل کند، مثلاً 700 سی سی یا 750 سی سی، یا حتی پیش می رفت و یک موتور 850 سی سی ارائه می کرد، می توانستیم موتورسیکلت بزرگی داشته باشیم که سریع، ماجراجو و نسبتاً ساده به لطف روغن خنک کننده آن باشد. طبیعت آیا این چیزی است که بازار موتور سیکلت های میان وزن فاقد آن است؟ زمان مشخص خواهد کرد.

سپس فیل در اتاق است: وزن. استفاده از قاب رک دوتایی و موتور 650 سی سی هوا خنک یا مشتقات آن به این م،ی است که وزن می تواند نگران کننده باشد. از آنجایی که هیمالیا 450 در حال حاضر برای بسیاری از سوارکاران بسیار سنگین به نظر می رسد، برای ناپدید شدن تمام این وزن در هیمالیا 650 نیاز به مهندسی بزرگی است. زمان های هیجان انگیزی در پیش است.

پست رویال انفیلد هیمالیا دو سیلندر جاسوسی شد: اما آیا 650 است؟ اولین بار در CarTalk ظاهر شد.
منبع: https://www.cartoq.com/royal-enfield-himalayan-650-twin-cylinder-spy-s،t-reveals-what-to-expect/