سوخت برای فکر: انتقال برق چین - در مسیر درست است، اما چالش باقی است
انتشار: شهریور 08، 1403
بروزرسانی: 25 آذر 1404

سوخت برای فکر: انتقال برق چین - در مسیر درست است، اما چالش باقی است


به این پاد،ت Fuel for T،ught گوش دهید.

بر اساس داده های انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA)، انتقال چین به برقی سازی در جولای 2024 به نقطه عطفی بزرگ رسید، زم، که فروش خودروهای انرژی جدید (NEVs) برای اولین بار از خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) پیشی گرفت.

وسایل نقلیه جدید انرژی شامل وسایل نقلیه الکتریکی با باتری (BEVs)، خودروهای هیب، پلاگین (PHEVs) و وسایل نقلیه الکتریکی با برد طول، (REEVs) هستند. در سال 2023، تبلیغات قوی توسط خودروسازان و سونامی عرضه مدل های جدید به افزایش فروش خودروهای انرژی جدید در سرزمین اصلی چین پس از لغو برنامه های حمایتی ،ت مرکزی در سال 2022 کمک کرد.

شکی نیست که بازار خودروی چین در چند سال آینده به سمت خودروهای برقی تغییر خواهد کرد، زیرا خودروسازان برنامه های الکتریکی خود را پیش می برند. S&P Global Mobility انتظار دارد سهم خودروهای الکتریکی جدید در بازار خودروهای خصوصی چین در سال 2024 به 46 درصد برسد، در حالی که این رقم در سال 2023 حدود 36 درصد بود.

تسریع تغییر بازار به سمت خودروهای الکتریکی با قیمت پایین باتری، در دسترس بودن بیشتر مدل ها و سطح شدید رقابت موجود در بازار پشتیب، می شود.

همانطور که وسایل نقلیه انرژی جدید گسترده تر می شوند، روندهای شکل گرفته در این بخش شروع به تأثیرگذاری بر بازار گسترده تر وسایل نقلیه سواری کرده و بر انتخاب های مصرف کننده تأثیر می گذارد.

با کاهش فروش خودروهای برقی، پذیرش خودروهای الکتریکی به طور فزاینده ای مبتنی بر مدل های هیب، پلاگین است

اگرچه ،ید خودروهای برقی با باتری، خودروهای هیب، شارژی و خودروهای برقی تجدیدپذیر برای برنامه های تشویقی کاهش مالیات ،ید ،ت مرکزی تا سال 2027 واجد شرایط هستند، آنچه در واقع تغییر بازار را به سمت الکتریکی در سال 2024 تسریع می کند، خودروهای پلاگین هیب، و تجدیدپذیر هستند وسایل نقلیه الکتریکی، نه خودروهای الکتریکی خالص.

در نیمه اول سال 2024، فروش خودروهای برقی با باتری در چین 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 3.02 میلیون دستگاه رسید. در نیمه اول سال جاری به 1.92 میلیون دستگاه رسید.

این پویایی های بازار قبلاً در سال 2023 شکل گرفته بود. تحقیقات S&P Global Mobility نشان می دهد که مجموع فروش خودروهای هیب، پلاگین و برقی پلاگین هیب، در بازار خودروهای سواری 83 درصد نسبت به سال گذشته در سال 2023 افزایش یافته و به 2.75 میلیون دستگاه رسیده است. در حالی که فروش وسایل نقلیه رشد کرد خودروهای برقی با باتری با 20 درصد افزایش به 5.2 میلیون دستگاه رسید.

S&P Global Mobility انتظار دارد فروش خودروهای پلاگین هیب، و خودروهای برقی پلاگین در سرزمین اصلی چین در چند سال آینده به رشد خود ادامه دهد و تا سال 2029 معادل 24 درصد از کل فروش خودروهای سواری باشد. اگرچه نرخ رشد سالانه کند خواهد شد، انتظار می رود سهم فروش خودروهای الکتریکی در سال 2029 به 51 درصد برسد. طبق پیش بینی های S&P Global Mobility، سهم فروش خودروهای الکتریکی جدید در آن سال به 75 درصد خواهد رسید.

سهم فروش خودروهای سواری در چین

حضور پررنگ برندهای چینی در بازار خودروهای الکتریکی جدید به افزایش سهم آنها در کل بازار خودروهای سواری کمک کرده است. سهم برندهای محلی در بازار ،ده فروشی خودروهای سواری برقی جدید چین از 83 درصد در نیمه اول سال 2023 به 87 درصد در نیمه اول سال 2024 افزایش یافت، در حالی که همتایان جه، آنها در مجموع سهم فروش کمتر از 15 درصد در نیمه اول سال 2024 داشتند. شش ماه از سال 2024.

سهم فروش خودروهای سواری NEV در چین

حضور فزاینده OEM های چینی در بازار خودروهای جدید منجر به تغییر ترجیحات مصرف کنندگان برای مارک ها و مدل ها شده است. OEM های جه،، به ویژه برندهای ژاپنی، در تطبیق سریع با رقبای چینی خود در تطبیق سریع با تغییر تقاضای مصرف کننده و شرایط بازار، با مشکل مواجه شده اند. تویوتا در نیمه اول سال 2024 تولید خود را در سرمایه گذاری مش، چینی خود 22 درصد کاهش داده است تا با تقاضای کمتر مق، کند. نیسان و هوندا، دو خودروساز بزرگ ژاپنی دیگر در سرزمین اصلی چین، کاهش قابل توجهی در فروش چین در سال 2024 داشتند که با هجوم محصولات تهاجمی BYD مواجه شد.

علاوه بر این، خودروسازان لو،، از جمله سه برند بزرگ آلم،، با تشدید رقابت قیمتی، با چالش دریافت قیمت بالاتر برای خودروهای الکتریکی نسل جدید خود مواجه هستند. برای همگام شدن با سرعت نوآوری چین و کاهش هزینه های توسعه، فول، واگن با Xpeng و SAIC Motor بر روی برنامه های الکتریکی جداگانه ای کار می کند که از پلت فرم های خودرو و فناوری های نرم افزاری این دو شرکت چینی استفاده خواهند کرد. راه اندازی های جدید آتی فول، واگن در سرزمین اصلی چین همچنین شامل خودروهای هیب، الکتریکی دوربرد و خودروهای برقی پلاگین است که به طور مش، با SAIC توسعه یافته اند.

آ،ین پیش بینی S&P Global Mobility نشان می دهد که سهم فروش برندهای چینی در بازار خودروهای برقی سواری جدید این کشور در سال 2024 به 87 درصد خواهد رسید که نشان دهنده بهبود بیشتر از 83 درصد در سال 2023 است. در خودروهای هیب، و الکتریکی در سرزمین اصلی چین در چند سال آینده، ما انتظار داریم که سهم بازار برندهای جه، از سال 2026 به بعد به 25 درصد در سال 2029 با فول، واگن و بی ام و افزایش یابد.

شرکت های فناوری چینی از ترجیحات مصرف کنندگان در زمینه خودروهای خودران استفاده می کنند

نرم افزار به طور فزاینده ای به یک نقطه تفاوت در تأثیرگذاری بر انتخاب ،ید در سرزمین اصلی چین تبدیل شده است. علاقه روزافزون مصرف کنندگان به وسایل نقلیه تعریف شده با نرم افزار، فرصتی را برای شرکت های فناوری در سرزمین اصلی چین نشان می دهد تا از بازار خودروهای برقی استفاده کنند.

شرکت شیائومی، تولید کننده پیشرو گوشی های هوشمند، قصد دارد در سال جاری 100000 وسیله نقلیه الکتریکی تحویل دهد. اولین مدل الکتریکی این شرکت، سدان SU7، به لطف جذابیت برند قوی شیائومی، پایگاه عظیم کاربران محصولات الکترونیکی مصرفی و ویژگی های خودروی هوشمند جدیدی که در SU7 معرفی کرده است، در سرزمین اصلی چین تبلیغات بی سابقه ای دریافت کرد.

غول مخابراتی چینی هوآوی همچنین به ،وان بازیگر اصلی در بخش خودروهای الکتریکی جدید ظاهر شده است و طیف وسیعی از فناوری های خودروهای هوشمند را به شرکای OEM خود ارائه می کند. موفقیت AITO، یک برند جدید خودروهای الکتریکی که توسط هواوی حمایت می شود، خودروسازان ،تی چین از جمله BAIC و JAC را تشویق کرده است تا با هوآوی همکاری کنند تا خط تولید خود را به خودروهای نرم افزاری تبدیل کنند.

افزایش صادرات چین با موانع تجاری جدیدی مواجه است

اگرچه انتقال به خودروهای الکتریکی در سرزمین اصلی چین همچنان در حال رشد است، موقعیت این کشور به ،وان مرکز تولید و صادرات خودروهای الکتریکی ممکن است با چالش هایی روبرو شود.

صادرات خودروهای الکتریکی چین در دو سال گذشته در بحبوحه تلاش های خودروسازان برای گسترش فروش در بازارهای جه، افزایش یافته است. داده های صادر شده توسط انجمن خودروسازان چین نشان می دهد که صادرات خودروهای الکتریکی جدید چین در سال 2023 به 1.2 میلیون دستگاه رسیده است، در حالی که این رقم در سال 2022 کمتر از 680000 دستگاه بوده است.

اگرچه تسلا تا حد زیادی به افزایش صادرات خودروهای الکتریکی چین در سال های اخیر کمک کرده است، رشد حجم محموله خودروهای الکتریکی از سوی خودروسازان چینی از جمله SAIC و BYD نگر، هایی را در مورد ظرفیت مازاد چین و قصد این کشور برای تسلط بر بازار جه، با خودروهای الکتریکی ایجاد کرده است قیمت

تعرفه های موقت اتحادیه اروپا که بالغ بر 36.3 درصد از تعرفه ها بر خودروهای الکتریکی تولید شده در چین است، آ،ین نمونه از اقدامات حمایتی فزاینده ای است که توسط اقتصادهای بزرگ برای محافظت از بازارهای خود در برابر هجوم خودروهای الکتریکی از چین انجام شده است. کانادا و ایالات متحده نیز تعرفه های سختگیرانه ای را برای خودروهای الکتریکی تولید شده در چین اعلام ،د. خودروسازان به دنبال مق، با این موانع تجاری از طریق انتقال تولید مدل های خاص به سایر سایت های تولیدی یا سرمایه گذاری در قابلیت های تولید داخلی برای دور زدن تعرفه ها هستند. تعرفه های بالاتر همچنین خودروسازان را وادار می کند تا ساختار هزینه خود را برای حفظ سطح حاشیه معقول بهینه کنند.

با این حال، در بخش خودرو، خودروسازان بزرگ جه، از جمله Stellantis و Volkswagen به دنبال یافتن راه خود برای عقب نماندن از رقابت با رقبای چینی هستند. هر دو شرکت در سال گذشته در استارتاپ های چینی خودروهای برقی سرمایه گذاری کرده اند تا به دانش خودروهای الکتریکی - به ویژه مهندسی نرم افزار - دسترسی پیدا کنند و راه اندازی های جدید را تسریع بخشند. سرمایه گذاری مش، Stellantis-LibMotor در حال حاضر حمل و نقل خودروهای الکتریکی LipMotor تولید شده در سرزمین اصلی چین به اروپا را در ماه جولای آغاز کرده است.

برای مق، با تعرفه های اتحادیه اروپا، Stellantis نیز مونتاژ Leapmotor T03 EV را در کارخانه خود در لهستان از کیت های نیمه مونتاژ شده وارداتی از سرزمین اصلی چین آغاز کرده است.

S&P Global Mobility پیش بینی های دقیق فروش پیشرانه را در ایالات متحده، کانادا، برزیل، بریت،ا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپ،ا، هلند، سوئد، نروژ، بقیه کشورهای اتحادیه اروپا 30، هند، چین و استرالیا ارائه می دهد.

او بیشتر یاد می گیرد.


این مقاله توسط S&P Global Mobility منتشر شده است و نه توسط S&P Global Ratings، بخش مدیریت جداگانه S&P Global.


منبع: http://www.spglobal.com/mobility/en/research-،ysis/fuel-for-t،ught-electric-vehicle-adoption-trends-،a.html