مک لارن GTR میراثی باورنکردنی به جا می گذارد. در اینجا نحوه مقایسه آورده شده است
انتشار: آذر 04، 1403
بروزرسانی: 25 آذر 1404

مک لارن GTR میراثی باورنکردنی به جا می گذارد. در اینجا نحوه مقایسه آورده شده است


مک لارن در تاریخ خود سه خودروی GTR ساخته است - F1، P1 و Senna. هر یک از آنها استثنایی هستند و هنری کچپول رو،مه نگار این ثروت فوق العاده را داشت که هر سه را در یک ویدیو گرد هم آورد. شما به خودتان مدیون هستید که نیم ساعتی را برای تماشای آن وقت بگذارید.

داستان با F1 GTR شروع می شود، خودرویی که هرگز اتفاق نیفتاد. گوردون موری، طراح فرمول 1، نمی خواست با خلاقیت هایش رقابت کند، اما مشتریان - به ویژه ری بلوم، که در اینجا مصاحبه شد - این کار را انجام دادند. ران دنیس، رئیس تیم مک لارن پاسخ داد و این شرکت با عجله یک نسخه مسابقه ای از این خودرو به نام F1 GTR ایجاد کرد. در شوک همگان، این خودرو برای اولین بار در سال 1995 قهرمان لمانز شد و در سال 1996 بیشتر توسعه یافت. اما پورشه 911 GT1 F1 GT-R را غیررقابتی کرد، بنابراین مک لارن یک شاسی بلندتر جدید ابداع کرد و تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد. سعی کن با سرعت همگام بشی خودرویی که در اینجا می بینیم یک خودروی خلیج ، مدل 1997 است که برای استفاده در جاده ها تبدیل شده است.

در کمال تعجب، P1 و Senna نیز برای استفاده در جاده ها تبدیل شده اند. هر دوی این خودروها قبل از اینکه شرکت بریت،ایی لانزانت - تصادفاً تیمی که مک لارن را به قهرم، در لمانز رساند - آنها را قانونی کند، فقط مسابقه ای بودند. حتی اگر می تو،د آن را در خیابان بر،د، هنوز هم برای پیست در نظر گرفته شده است.

P1 تنها هیب، در این محدوده است و از این رو، عملکرد آن بی رحمانه است. با این حال، سنا GTR بدون شک جالب تر از این دو خودروی مدرن است. Catchpole اشاره می کند که مک لارن می خواست در ک، خودروهای اسپرت GTE با سنا رقابت کند، اما به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد. پس به نوعی برع، F1 است. ماشین مسابقه ای که به ماشین جاده تبدیل شد، تبدیل به ماشین پیست شد.

هر کدام خاص هستند، اگرچه P1 و Senna نمی توانند کاملاً با F1 مطابقت داشته باشند. این کندترین خودرو است، اما خودرویی با V-12 بزرگ در عقب، خودرویی با شجره نامه واقعی مسابقه است. اما خودروهای مدرن می توانند سر خود را در شرکت فرمول 1 بالا نگه دارند.


منبع: https://www.motor1.com/news/742027/mclaren-gtr-test/