بروزرسانی: 25 آذر 1404
هیوندای کرتا الکتریک اولین بار با برد 294 مایل وارد بازار می شود
Creta بدون آلایندگی سریعتر از N Line مجهز به ICE است و شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت 7.9 ث،ه را تکمیل می کند.

- هیوندای کرتا به تازگی یک نسخه تمام الکتریکی را برای بازار هند دریافت کرده است.
- این شاسی بلند الکتریکی با دو گزینه باتری 42 کیلووات ساعتی یا 51.4 کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد.
- رقبا شامل خودروهای الکتریکی اختصاصی مانند سوزوکی ای ویتارا و ماهیندرا بی 6 هستند.
هیوندای از یک خودروی الکتریکی جدید در هند رونمایی کرد که بر اساس یکی از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند در این منطقه ساخته شده است. Creta Electric یک گزینه پیشرانه بدون آلایندگی به خط تولید SUV اضافه می کند، با تغییرات ظاهری ظریفی که آن را از نسخه های مجهز به ICE متمایز می کند.
هیوندای کرتا الکتریک دارای یک جلوی بازطراحی شده با طراحی مشبک اسپلیت است. کل جلوپنجره به صورت نقطه چین سیاه شده است، در حالی که سپر پایینی دارای فلپ های هوازی فعال است. سپر عقب همچنین دارای یک الگوی نقطه دار بالای صفحه اسکید آلومینیومی همراه با روکش پ،تیکی دقیق تر است.
بیشتر: کیا سیروس جدید ویژگی های بزرگی را در یک بسته شاسی بلند کوچک جمع آوری می کند
این مشخصات از Creta با موتور ICE منتقل شده است، اگرچه این خودروی الکتریکی بر روی مجموعه جدیدی از چرخ های 17 اینچی با طراحی بهبود یافته سوار می شود. همچنین در رنگ آبی متالیک تصویر موجود است.
هیوندای مشخصات قوای محرکه تمام الکتریکی را فاش نکرد که احتمالاً یک موتور الکتریکی تکی است که محور جلو را تامین می کند. با وجود این، این شرکت می گوید که شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت (0-62 مایل در ساعت) در 7.9 ث،ه کامل می شود و این باعث می شود خودروی الکتریکی سریعتر از Creta N Line با موتور ICE باشد.
کرتا الکتریک با دو گزینه باتری 42 کیلووات ساعتی یا 51.4 کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. ارقام برد به ترتیب 390 کیلومتر (242 مایل) و 473 کیلومتر (294 مایل) هستند که طبق پروتکل های محلی ARAI اندازه گیری می شوند.
همانطور که توسط Autocar India گزارش شده است، باتری را می توان با استفاده از یک شارژر DC از 10 تا 80 درصد در 58 دقیقه شارژ کرد، در حالی که شارژ از 10 تا 100 درصد در جعبه دیواری استاندارد 11 کیلووات، 4 ساعت طول می کشد. این SUV صندوق عقب کوچکی دارد که مالکان می توانند کابل های شارژ و سایر اقلام کوچک را در آن ذخیره کنند. در مورد درگاه شارژ، در پشت لوگوی هیوندای روی سپر جلو قرار دارد.
در داخل، کرتا الکتریک فرمان جدیدی با یک انتخابگر دنده دریافت می کند که به نظر می رسد از Ioniq 5 تهیه شده است. یک دستگیره در تونل مرکزی به سه حالت رانندگی - Eco، Normal و Sport دسترسی دارد. این خودروی الکتریکی همچنین از گرافیک جدید کابین خلبان دیجیتالی بهره می برد که شامل دو نمایشگر 10.25 اینچی است. علاوه بر این، یک دوشاخه زیر صندلی عقب وجود دارد که می تواند هر نوع دستگاه الکترونیکی را از طریق عملکرد V2L تغذیه کند.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Tpec8a1JwDc[/embed]
هیوندای کرتا الکتریک با رقبای خاص خود از جمله سوزوکی ای ویتارا، ماهیندرا BE 6 و تاتا کوروو EV رقابت خواهد کرد.
این شاسی بلند الکتریکی به طور رسمی در نمایشگاه حرکتی Bharat در هند در تاریخ 17 ژانویه رونمایی خواهد شد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا هیوندای قصد دارد آن را به سایر بازارها نیز عرضه کند یا خیر. نسل دوم کنونی هیوندای کرتا در سال 2019 عرضه شد و در سال 2024 در هند تجدید حیات خواهد کرد.
منبع: https://www.carscoops.com/2025/01/hyundai-creta-electric-debuts-with-294-mile-range/