کاهش فروش خودروهای الکتریکی منجر به کاهش هزینه ها و از دست دادن شغل می شود
انتشار: آذر 15، 1403
بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1404

کاهش فروش خودروهای الکتریکی منجر به کاهش هزینه ها و از دست دادن شغل می شود


S&P Global Mobility AutoIntelligence تجزیه و تحلیل روزانه اخبار و رویدادهای جه، خودرو را ارائه می دهد. ما زمینه به موقع و تجزیه و تحلیل تأثیرگذار را برای هدایت یک صنعت در حال حرکت ارائه می دهیم. پشت سرفصل ها هر دو هفته یک نگاهی به مهم ترین داستان های اخیر ارائه می دهد.

خودروسازان و تامین کنندگان همچنان با کاهش سرعت فروش خودروهای برقی باتری (BEV) مواجه هستند. در گزارش های سود سه ماهه سوم 2024، صنعت به جای پرداختن به زیان سه ماهه، بر کاهش هزینه ها به دلیل کاهش حاشیه ها و سود متمرکز شد.

در نتیجه، آنها کاهش می دهند و برنامه های تولید را به تأخیر می اندازند و همچنین اعلامیه های خود در مورد کاهش مشاغل، ا،اج موقت و تعطیلی تأسیسات را افزایش می دهند.


تامین کنندگان در واکنش به کاهش رشد فروش خودروهای الکتریکی، نیروی کار خود را کاهش می دهند

اخبار خودرو گزارش داد که تامین کنندگان بیش از 50000 شغل را در سال 2024 کاهش دادند، از جمله Bosch، Continental، Forvia، Michelin، Schaeffler، Valeo و ZF.

برخی از کاهش ها تا سال 2028 اعمال خواهند شد زیرا این شرکت ها ظرفیت تولید و همچنین مهندسی و سایر عملکردهای پشتیب، را تنظیم می کنند. ماتیاس زینک، رئیس گروه لابی تامین کنندگان اروپایی CLEPA و رئیس بخش فناوری خودرو Schaeffler گفت: "مشکل اصلی پیش روی صنعت ما افزایش تحرک الکتریکی است که بسیار کند است."اخبار خودرو. "بزرگترین تاثیرات بر اشتغال ممکن است هنوز در راه باشد."


خودروسازان با تقاضای کمتر از حد انتظار برای خودروهای برقی باتری دار و فشارهای نظارتی دست و پنجه نرم می کنند.

بازار جه، خودرو متاثر از هزینه ها و سرعت انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین چالش های منطقه ای است:

  • در سرزمین اصلی چین، جنگ قیمت ادامه دارد که بازار را تضعیف می کند.

  • بازار اروپا با این احتمال دست و پنجه نرم می کند که به سطح حجم تاریخی بازگردد و همچنین تقاضا برای BEV ها کند شده و فشارهای نظارتی افزایش می یابد.

  • اگر ،ت ریاست جمهوری بعدی محدودیت های نظارتی مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت را کاهش دهد، ممکن است بازار ایالات متحده فرصت هایی داشته باشد، اگرچه این سناریو نیاز به کاهش هزینه های تولید را با توجه به سرمایه گذاری های موجود تغییر نمی دهد.

اگر مقررات تسهیل شود، BEVها به دلیل نسبت پایین BEVها به سایر وسایل نقلیه در بازار، برای دستیابی به سودآوری کندتر خواهند بود. در عین حال، خودروسازان م،م به تامین مالی و حمایت از سرمایه گذاری مستمر در خودروهای موتور احتراق داخلی خواهند بود.


استراتژی های بلند مدت: کنترل هزینه ها و حفظ سود

تأخیر و کاهش در سرمایه گذاری ظرفیت BEV نیز تأثیر غیرمستقیمی در آینده دارد. خودروسازان بر اساس مفروضات سودآوری برنامه ریزی می کنند. هرچه رسیدن به اه، ظرفیت برنامه ریزی شده بیشتر طول بکشد، تأثیر بیشتری بر حاشیه و سود خواهد داشت.

اگرچه این تغییرات دشوار است، اما اقدامات کنترل هزینه از مسیر بلندمدت خودروسازان حمایت می کند و از ضرر و زیان جلوگیری می کند.

فول، واگن در حال بررسی تعطیلی کارخانه های خود در آلمان است

فول، واگن به دنبال صرفه جویی در هزینه های 4 میلیارد یورویی و برداشتن گام هایی برای بستن کارخانه های خود در آلمان است، کاری که قبلا انجام نداده است. فول، واگن به این نتیجه رسید که باید ردپای تولید منطقه ای خود را برای مطابقت با واقعیت بازار کوچکتر اروپا تنظیم کند. بخش آئودی فول، واگن نیز در نوامبر اعلام کرد که قصد دارد 2000 شغل را کاهش دهد.

Stellantis در حال اجرای تخفیف در آمریکای شمالی و اروپا است

Stellantis مشاغل خود را کاهش داده و به طور موقت تولید را در منطقه آمریکای شمالی برای کاهش هزینه ها متوقف کرده است. در اروپا در فرانسه و ایتالیا هم همین کار را ،د. در اسپ،ا تعداد روزهای تولید و ساعات کاری را کاهش می دهند.

با این حال، Stellantis همچنین کاهش فروش قابل توجهی را در مناطق کلیدی خود تجربه کرده است که گاهی بیشتر از سایر خودروسازان است. مدیر عامل سابق کارلوس تاوارس در 1 دسامبر 2024 از سمت خود کناره گیری کرد و جستجو برای جانشین وی در جریان است.

فورد از کاهش فروش خودروهای الکتریکی در اروپا به شدت آسیب دیده است

کاهش مشاغل در فورد و کاهش سرعت تولید بر عملیات اروپا بیش از آمریکای شمالی تأثیر گذاشته است. فورد به دنبال کاهش هزینه ها و تولید خودروهای برقی باتری دار برای مطابقت بهتر با تقاضا است.

این شرکت تا پایان سال 2027 4000 شغل در اروپا را تعدیل خواهد کرد و روزهای کاری را در کارخانه خود در کلن کاهش داده است تا با تقاضای ضعیف تر برای خودروهای برقی باتری دار نسبت به آنچه شرکت انتظار داشت، سازگار شود.

کارخانه آن در والنسیا، اسپ،ا، شاهد کاهش ساعات کار و ارائه بسته های اضافی است.

جنرال موتورز و نیسان از کاهش کار در سراسر جهان خبر دادند

جنرال موتورز در 17 نوامبر 2024 حقوق و ساعات کار 1000 کارمند خود را در سراسر جهان کاهش داد. این شرکت همچنین در آگوست 2024 1000 کارمند از تیم های نرم افزاری خود را ا،اج کرد، نصب ظرفیت خودروی برقی باتری را به تأخیر انداخت و در دسامبر 2024 سهام خود را در باتری خودروی برقی فروخت. کارخانه در حال ساخت برای BEV. شریک سرمایه گذاری مش،.

نیسان 9000 شغل را در سراسر جهان کاهش می دهد و ظرفیت تولید جه، را 20 درصد کاهش می دهد. این شرکت به دنبال کاهش 300 میلیارد ین هزینه های ثابت و 100 میلیارد ین هزینه های متغیر در مقایسه با سال مالی 2023-2024 (منتهی به 31 مارس 2024) است.

BYD برای کاهش هزینه ها به دنبال تامین کنندگان است

BYD کاهش شغلی را اعلام نکرده است، اما از تامین کنندگان خواسته است تا قیمت ها را 10 درصد کاهش دهند تا به اه، کاهش هزینه های خود دست یابد. BYD انتظار دارد رقابت در بخش خودروهای انرژی جدید (NEV) در سرزمین اصلی چین در سال 2025 افزایش یابد و هدف آن افزایش رقابت پذیری از طریق اقدامات مداوم کاهش هزینه است.


استخدام فعال و برنامه های کاهش هزینه منع، کننده شرایط چالش برانگیز صنعت است

افزایش تعداد تخفیف ها و فعالیت های کاهش هزینه نشان دهنده تأثیر شرایط فعلی بر درآمدها و جریان های نقدی و همچنین این واقعیت است که ظرفیت برنامه ریزی شده و نصب شده برای انتقال به خودروهای الکتریکی برای پاسخگویی به تقاضای امروز ضروری نیست.

اگرچه فروش کلی خودروهای الکتریکی همچنان در حال رشد است، تغییر عمیق تر مورد نیاز توسط مقررات با ترجیحات مصرف کنندگان در بسیاری از بازارها مطابقت ندارد.

ایجاد تعادل بین حفظ نیروی کار و بهره وری عملیاتی

چه یک تامین کننده یا یک خودروساز، این اقدامات بر نیاز به سازگاری در محیطی که با تغییرات سریع تکنولوژیکی و تغییر ترجیحات مصرف کننده مشخص می شود، تاکید می کند.

در اروپا، رقابت از سوی تولیدکنندگان کم هزینه، به ویژه از چین، تامین کنندگان مستقر را مجبور می کند تا عملیات را ساده تر کرده و پیشنهادات محصول خود را مجدداً ارزیابی کنند. تلاش ها برای کاهش هزینه ها همچنین خطرات سرمایه گذاری هنگفت در فناوری های نوظهور را بدون مسیر مشخص به بازار نشان می دهد.

علاوه بر این، واکنش اتحادیه های کارگری در برابر کاهش تولید خودروسازان و تامین کنندگان، احتمال درگیری را نشان می دهد، زیرا شرکت ها تلاش های لازم برای بازسازی را انجام می دهند. تعادل بین حفظ نیروی کار ماهر و دستیابی به کارایی عملیاتی نیز حیاتی خواهد بود زیرا خودروسازان و تامین کنندگان به دنبال هماهنگی استراتژی های خود با واقعیت های بازار هستند.

همانطور که بخش خودرو به تکامل خود ادامه می دهد، ذینفعان باید در گفت،ای فعالانه شرکت کنند تا اطمینان حاصل شود که تحول به طور موثر مدیریت می شود و مشاغل و رقابت در صنعت حفظ می شود.


یک آزمایش رایگان از هوش خودکار دریافت کنید


منبع: http://www.spglobal.com/mobility/en/research-،ysis/ev-sales-slowdown-cost-cuts-job-losses.html