بروزرسانی: 25 آذر 1404
کیف: عمل متعادل کننده OEM - تجدید حیات هیبریدی در حالی که خودروهای برقی به ترمز برخورد می کنند
را اطلاعات ثبت نام جدید خودرو گزارشی از انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) نشان می دهد که خودروهای الکتریکی هیب، (HEVs) برای مدت طول، تر از آنچه صنعت انتظار می رود، جریان اصلی باقی خواهند ماند. از ژانویه تا اکتبر 2024، ثبت نام خودروهای برقی باتری دار (BEV) در اتحادیه اروپا نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.9 درصد کاهش یافت. سهم بازار آن نیز از 14 درصد در سال گذشته به 13.2 درصد کاهش یافته است. جالب توجه است که ثبت نام خودروهای الکتریکی هیب، در ماه اکتبر 17.5 درصد افزایش یافت و سهم بازار آنها از 28.6 درصد در اکتبر گذشته به 33.3 درصد افزایش یافت. روند تقاضا در ایالات متحده مشابه است. اگرچه تقاضا برای خودروهای الکتریکی باتری دار همچنان در حال رشد است، رشد بیشتر در بخش خودروهای الکتریکی هیب، معمولی در سال 2024 انتظار می رود. نرخ رشد کمتر از حد انتظار برای خودروهای برقی باتری دار، سرمایه گذاری و استراتژی های محصول OEM ها را در سطح جهان مختل کرده است. بسیاری در حال کاهش سرمایه گذاری خود در خودروهای الکتریکی و احیای تمرکز بر روی فناوری هیب، هستند. در طول سال 2024 روز سرمایه گذار مدیرعامل در سئول، هیوندای اعلام کرد قصد دارد خط تولید خودروهای هیب، خود را از هفت به 14 مدل دو برابر کند. این توسعه شامل فناوری هیب، در دسته های مختلف خودرو از جمله خودروهای کوچک، بزرگ و لو، می شود. علاوه بر این، هیوندای فاش کرد که در حال توسعه نسل بعدی TMED-II، یک سیستم هیب، کامل موازی است که انتظار می رود از ژانویه 2025 در خودروهای تولیدی ادغام شود. ). ماشین های ولوو همچنین استراتژی خود را اصلاح کرده و از هدف اولیه خود ی،ی فروش انحصاری خودروهای برقی با باتری تا سال 2030 فاصله گرفته است. این شرکت اکنون قصد دارد تا 10 درصد از فروش را به هیب، های ملایم اختصاص دهد. در همین حال، فورد هزینه های سرمایه ای تخصیص یافته به وسایل نقلیه الکتریکی خالص را از 40% به 30% از بودجه هزینه سرمایه سالانه کاهش می دهد. انتقال دشوار به خودروهای برقی خالص همچنین جنرال موتورز و فول، واگن را وادار می کند تا خط تولید محصولات هیب، خود را در آینده نزدیک تقویت کنند. در نمایشگاه خودروی پاریس که اخیراً به پایان رسید، چندین شرکت OEM نسخه های هیب، خودروهای خود را به نمایش گذاشتند. Alfa Romeo Junior Speciale Ibrida شرکت Stellantis دارای یک موتور هیب، VGT با قدرت 136 ، بخار و یک موتور الکتریکی 156 ، بخار است. سیستم هیب، شامل یک باتری لیتیوم یونی 48 ولتی و یک موتور الکتریکی 21 کیلوواتی است که در یک جعبه دنده 6 سرعته دوکلاچه ادغام شده است. این خودروساز همچنین نسخه هیب، 280 ، بخاری آلفارومئو توناله 2025 را به نمایش گذاشت. داچیا از شاسی بلند جدید C-Cl، Bigster در دو نسخه رونمایی کرده است: نسخه هیب، ملایم با باتری 0.8 کیلووات ساعتی، ژنراتور استاتور تسمه 48 ولت (BSG) و نسخه جدید هیبرید 155 با باتری 1.4 کیلووات ساعتی، 12 ولت BSG و موتور نصب شده روی گیرب، خودروسازان چینی BYD و GAC علاوه بر فورد، از مدل های هیب، به همراه خودروهای الکتریکی خود نیز رونمایی ،د. چشم انداز مثبت برای بازار موتور الکتریکیبازگشت فناوری هیب، نویدبخش خوبی برای صنعت موتورهای غیر P4 است. طبق گفته S&P Global Mobility، انتظار می رود تقاضا برای موتورهای غیر P4 (مورد استفاده در خودروهای هیب،) با نرخ رشد ،یبی سالانه (CAGR) حدود 11 درصد بین سال های 2023 و 2030 افزایش یابد. انتظار می رود در طول دوره پیش بینی، چین بزرگ در بازار خودروهای غیر P4 پیشتاز باشد. انتظار می رود تقاضا برای این موتورها تا سال 2028 در آمریکای شمالی و اروپا افزایش یابد. ژاپن و کره نیز تا سال 2032 شاهد افزایش تقاضا برای موتورهای غیر P4 خواهند بود. این افزایش تقاضا برای موتورهای غیر P4 را می توان به خودروسازان نسبت داد. مانند تویوتا و هیوندای که روی خودروهای هیب، شرط بندی می کند.
در حالی که پیش بینی می شود سیستم های پیشرانه هیب، در کوتاه مدت تا میان مدت رشد کنند، فروش خودروهای الکتریکی خالص در درازمدت از خودروهای هیب، بهتر عمل می کند، زیرا نشان دهنده پاسخ بهتری به اه، انتقال انرژی و پایداری در جهان است. مایکل ساوتکات، مدیر تحقیقات فنی در S&P Global Mobility می گوید: «با توجه به احساسات مصرف کننده در مورد قیمت خودروهای الکتریکی، برد و قابلیت های شارژ راکد ماندن، و سیاست گذاران در سطح جه، اه، بلندپروازانه را مورد ارزیابی مجدد قرار می دهند، قابل درک است که OEMها تمرکز خود را به راه حل های هیب، تغییر می دهند. در حالی که این امر هدف نهایی دستیابی به وسایل نقلیه بدون آلایندگی 100% را تغییر نمی دهد، خودروهای هیب، استراتژی من،ی را در کوتاه مدت تا میان مدت برای کاهش آلایندگی خودرو ارائه می دهند و به صنعت زمان می دهند تا برای استفاده از باتری های الکتریکی برنامه ریزی کنند. پذیرش گسترده خودرو. نویسنده: پریانکا موهاپاترا، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی، زنجیره تامین و فناوری و S&P Global Mobility با عضویت در AutoTechInsight، می تو،د به سرعت اطلاعاتی در مورد پیشرفت های بازار و روندهای فناوری به دست آورید، پیش بینی های دقیق را بررسی کنید، و به طور یکپارچه تجزیه و تحلیل ها را برای پشتیب، از تصمیم گیری های سخت انجام دهید.بیشتر بد،د و مش، شوید |
منبع: http://www.spglobal.com/mobility/en/research-،ysis/briefcase-oems-resurgence-of-hybrids-as-bevs-hit-،kes.html