از وضعیت فرقه i3 تا موفقیت اصلی

از وضعیت فرقه i3 تا موفقیت اصلی

BMW امروزه خودروهای برقی زیادی می فروشد. در واقع، این خودروساز در اوایل ماه آوریل از نقطه عطف حیرت انگیز تولید یک میلیون خودروی تمام الکتریکی فراتر رفت. نه تنها این، این برند تنها در سه ماهه گذشته 40 درصد افزایش فروش خودروهای الکتریکی را ثبت کرده است. اما همیشه اینطور نبود. اگرچه بی‌ام‌و i3 هم اکنون و هم در زمان جدید مورد تحسین قرار گرفته است، اما از لحاظ تاریخی فروشنده‌ای قوی نبوده است. برای اطلاع شما، ب ام و توانست i3 را در سه ماهه اول سال 2024 ی،ی نزدیک به سه سال پس از پایان تولید این خودرو در آمریکا به فروش برساند. این شرکت در فضای خودروهای الکتریکی شروعی سخت داشت. با این حال، امروز با خوشحالی از فروش سالمی بالاتر از رقبای بلندمدت مانند مرسدس بنز و آئودی برخوردار است. اما چرا؟ در این مقاله، توسعه BMW در بازار خودروهای الکتریکی را بررسی می کنیم و آن را با مقاله اخیر بلومبرگ در این زمینه مقایسه می کنیم.

قبل از اینکه دیر شود اشتباه کنید

BMW i3 در مرکز تولید BMW i3 در مرکز تولید
اگرچه BMW i3 مورد علاقه بسیاری بود، اما فروش آن کند بود – به خصوص در خارج از شهرهای شلوغی که اساساً برای آن طراحی شده بود. ماشین الکتریکی غیر متعارف و شجاع یک پلت فرم سفارشی بود که از ابتدا برای استفاده حدا،ری از پیشرانه نوآورانه خود طراحی شده بود. هنگامی که در سال 2013 عرضه شد، دارای ویژگی های انقلابی بسیاری بود، مانند ساختار فولاد کربنی و قرار دادن باتری به سبک “اسکیت برد”.

متأسفانه بسیاری از این جزئیات یا از سر مصرف کنندگان گذشت یا به طور دقیق به آنها اطلاع داده نشد. بی ام و i3 – با وجود وزن کمتر از 3000 پوند و پرتاب از صفر به 60 مایل در ساعت در زمان کمتری نسبت به M3 معاصر خود – در طول 9 سال کار خود به آرامی و به سختی به فروش رسید. بی ام و موفق شده 250000 دستگاه i3 را در اختیار مشتریان قرار دهد. اما این یک ،د ، بود. i3 گران بود – نزدیک به 50000 دلار – و فروش سختی برای مشتری، که خارج از مراکز شهری زندگی می ،د.

حتی مدل‌های i3s و i3 REX Sport که دارای یک موتور بنزینی برای برد طول،‌تر هستند (Range Extender، REX)، برای هیجان‌انگیز ، ،یداران خارج از محدوده جمعیتی هدف خودرو کار چند، انجام نداده‌اند. طراحی منحصر به فرد خودرو – که بر خلاف هر چیز دیگری که این برند تولید کرده است – کمکی نکرد. اما i3 برای این برند بسیار مهم بود و راه را برای موفقیتی که BMW امروز از آن برخوردار است هموار کرد.

BMW های برقی امروزی

BMW i5 در حال حرکتBMW i5 در حال حرکت
چند سال از روزی که آ،ین i3 از خط تولید خارج شد، مجموعه بسیار متفاوتی از BMW را می بینید. موتورهای i5، i4 و i7 تقریباً همگی مشابه موتورهای احتراقی خود هستند. iX فقط EV – مانند BMW i3 – از طراحی منحصربه‌فردی استفاده می‌کند که آن را از بقیه خودروها متمایز می‌کند. اما مزایای یک SUV سنتی مانند فاصله واقعی از زمین و فضای راحت برای مسافران را نیز دارد.

حتی پلت فرم باتری اسکیت برد نیز از بین رفته است (به جز دوباره در iX). در عوض، فضای تونل انتقال و جایی که م،ن گاز قرار دارد را پر می کند. جایی که ب ام و موفق شده است، دیگران دچار تز،ل شده اند. در ماه فوریه، مرسدس بنز از برنامه (که مسلماً مضحک) خود برای دستیابی به تمام فروش خودروهای الکتریکی تا سال 2030 عقب نشینی کرد. آئودی در 9 ماهه اول سال 2023، 18000 خودروی الکتریکی فروخت که پس از فروش 31000 خودروی BMW.

و ا،ر آنها مشتاق Q4 e-Tron یا Q8 e-Tron نیستند، که با استقبال ملایم (در بهترین حالت) از سوی منتقدان مواجه شده اند و از رقبایی مانند ،س، BMW و حتی کادیلاک عقب مانده اند. با نگاهی به صحنه، به راحتی می توان فهمید که چرا BMW امروز تا این حد موفق است. خودروهای برقی بنز و آئودی از نظر زیبایی شناسی با سایر خودروهای این خودرو تفاوت دارند. به طور کلی، آنها تفاوت مطلوبی ندارند.

در حالی که قیمت‌گذاری با ا،ر محصولات آئودی رقابتی است، ارزان‌ترین خودروی برقی مرسدس چند هزار دلار گران‌تر از i4 پایه است، عملکرد کمتری دارد و 30 تا 50 مایل برد کمتری دارد. البته همه اینها تقصیر برند نیست. فروش جه، خودروهای برقی در حال کاهش است – تسلا حتی کاهش فروش را گزارش کرده است که اولین کاهش از سال 2020 است – به لطف تورم، زیرساخت های راکد EV، کاهش یارانه ها و اعتبارات مالیاتی، و احتمالا ده ها دلیل دیگر. اما این رشد بی‌ام‌و را چشمگیرتر می‌کند.

این نشان می دهد که یک شروع ده ساله چه چیزی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

منبع: https://www.bmwblog.com/2024/04/28/bmws-electric-vehicle-journey/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار