تست زمستانی: ولوو EX30 را در لاپلند سوئد به حداکثر رساند

تست زمستانی: ولوو EX30 را در لاپلند سوئد به حداکثر رساند

دمای پایین تأثیر منفی بر باتری های خودروهای الکتریکی دارد زیرا وقتی یون های لیتیوم از آند به کاتد حرکت می کنند، سرما سرعت این اتفاق را کاهش می دهد که به ،ه خود عملکرد باتری را محدود می کند.

تست برد از ،وان خواهرمان What Car? این نشان داد که برد XC40 در آزمایش هوای سرد تا 29.9 درصد نسبت به محدوده هوای گرم آن کاهش یافته است. فدراسیون اتومبی،، نروژ نتایج مشابهی پیدا کرد.

سازندگان از جمله ولوو در مورد این نوع نتایج سخت گیری کرده اند. هنگامی که تحت فشار قرار گرفت، سخنگوی شرکت گفت که “نمی تواند در مورد عملکرد هوای سرد خودروهای مختلف ولوو اظهار نظر کند.”

چرا تست زمست، اینقدر مهم است؟

EX30 را بیرون فرودگاه لولئو پارک کردم، پیاده شدم و به سمت محفظه چمدان رفتم تا چمدانم را پس بگیرم. درب عقب پس از فشار دادن یک دکمه کوچک به صورت الکترونیکی باز می شود. به دلیل سرما، این دکمه با لایه نازکی از یخ پوشیده شده بود.

فراستینگ را با انگشت شستم سوراخ می کنم و به آرامی فشار می دهم. طبق معمول باز می شود. سپس ارزش ارز کاهش می یابد: اهمیت تست های زمست، به دینامیک محدود نمی شود.

برخی از اه، آزمایش زمست، قابل اندازه گیری هستند، اما عموماً تجربی هستند: خودروها باید در شرایط سخت کار کنند.

تست زمست، به خوبی در بودجه سالانه یک بخش من، نیست. پاسخی جامع به سوالات بی شماری است که بسیاری از آنها هنوز مطرح نشده اند.

تست کننده های زمست، کجا می روند؟

آریبلاگ، سوئد

مهم‌تر این است که تقریباً همه خودروسازان از این شهرداری سوئدی، واقع در 150 مایلی غرب Luleå، برای آزمایش زمست، به دلیل هوای سخت و پر از برف بازدید می‌کنند. برخی از تولیدکنندگان مانند BMW در آنجا امکانات دائمی دارند.

واناکا، نیوزلند

زمین‌های آزمایشی نیمکره ج،ی در واناکا آزمایش‌های زمست، را از ژوئن تا سپتامبر ارائه می‌کنند و برخلاف سوئد، هیچ دریاچه یخ‌زده‌ای وجود ندارد: همه آن‌ها در خشکی هستند. تسلا مدل S، Model خود را آزمایش کرد

منبع: https://www.autocar.co.uk/car-news/features/winter-testing-pu،ng-volvo-ex30-limit-swedish-lapland