کیف: بالتیمور – بندر دیگری در تاریخ آشفته مدرن خودرو نیست

کیف: بالتیمور - بندر دیگری در تاریخ آشفته مدرن خودرو نیست

هنگامی که جهان در صبح روز 26 مارس با خبری مبنی بر برخورد یک کشتی کانتینری و پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور که باعث فروریختن پل شده است از خواب بیدار شد، فوراً به فکر امنیت و رفاه آنها بود. رفاه همه درگیران. شش نفر ناپدید شده اند و گمان می رود در پی این حادثه غم انگیز جان باخته اند.

تردد از طریق این بندر تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد و به نظر می رسد تجارت و زنجیره تامین را مختل کند. یکی از بخش هایی که احتمالاً تحت تأثیر قرار می گیرد، بخش خودرو است، به ویژه پس از اینکه مشخص شد بندر بالتیمور بزرگترین مرکز واحد تجارت وسایل نقلیه سبک در ایالات متحده است. آیا رویدادهای بالتیمور آ،ین شوک زنجیره تامین خارجی برای پیوستن به لیست طول، رویدادهایی خواهد بود که از زمان فاجعه هسته ای فوکوشیما در سال 2011 این بخش را مختل کرده است؟

برای پاسخ به این سوال، تحلیلی از داده‌های اخیر تجارت خودرو و قطعات ارائه شده توسط Panjiva، محصول بخش اطلاعات بازار جه، S&P انجام دادیم. تجزیه و تحلیل خودروی ما بر دوره زم، از 1 ژانویه 2024 تا 31 ژانویه 2024 متمرکز است تا تصویری از جریان تجارت وسایل نقلیه به ایالات متحده ارائه دهد. با استفاده از سیستم هماهنگ (HS) کد 8703، که مربوط به خودروها و وسایل نقلیه طراحی شده عمدتاً برای حمل و نقل شخصی است، ما داده‌ها را برای محصولات خارج از حوزه خودروهای سبک، مانند چرخ دستی‌های گلف، وسایل نقلیه تمام زمینی (ATVs) و وسایل نقلیه مستعمل بررسی کردیم.

این عملیات بالتیمور را به ،وان بندر پیشرو برای تردد وسایل نقلیه در ایالات متحده معرفی کرد. در دوره مورد بررسی، 15.2 درصد از تجارت خودرو را به خود اختصاص داده است که تقریباً 5 درصد از نزدیکترین رقیب خود، برانزویک، جورجیا جلوتر است. بر اساس یک مطالعه EPA در سال 2022، از نظر تجارت خودروهای وارداتی بر حسب وزن، رقم بالتیمور در حدود 117000 تن برابر است با تقریباً 63000 وسیله نقلیه بر اساس میانگین وزن خودروهای جدید در ایالات متحده.

بررسی عمیق‌تر داده‌های بالتیمور و بررسی تحویل‌گیرندگان (،، که کالاها را دریافت می‌کنند) که فقط در آمریکای شمالی مستقر هستند – کنار گذاشتن وسایل نقلیه‌ای که بالتیمور فقط یک نقطه توقف است قبل از رفتن به کشورهایی مانند استرالیا، نیوزلند یا کره ج،ی – به نظر می‌رسد. مزدا بزرگترین مشتری بندر است. مزدا برای اولین بار در آگوست 2013 قراردادی 5 ساله با بندر بالتیمور امضا کرد و این بندر را به قطب توزیع خود در شمال شرقی تبدیل کرد.

تاثیر بر زنجیره تامین

انتظار می رود اختلال در حمل و نقل وسایل نقلیه ناشی از بسته شدن بالتیمور با در دسترس بودن بسیاری از گزینه های دیگر در دسترس برای شرکت های خودرویی که می خواهند وسایل نقلیه خود را به سواحل شرقی ایالات متحده هدایت کنند، به حداقل برسد. برانزویک نیوآرک، نیوجرسی؛ همه آنها و فیلادلفیا جایگزین های من،ی را ارائه می دهند.

امید بیشتر به اینکه اختلال در زنجیره تامین به حداقل برسد، با بررسی داده های Panjiva در مورد قطعات خودرو (HS 8708 برای علاقه مندان) فراهم می شود. بررسی داده‌های تجاری برای یک هفته در ژانویه 2024 نشان می‌دهد که بالتیمور بازیگر بسیار کمتری در مورد تج،ات اصلی و قطعات پس از فروش است. در اینجا، بالتیمور پانزدهمین در فهرست بنادر ایالات متحده است و تنها 1.1 درصد از ترافیک قطعات خودرو در طول هفته را به خود اختصاص داده است.

علاقه اولیه صنعت این خواهد بود که آیا بسته شدن فوری بالتیمور با تأثیرات ضربه‌ای بر تولید خودرو و در دسترس بودن گزینه‌های خودرو، بر بخش‌های مهمی تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. در اینجا، به نظر می رسد اخبار خوب بیشتری برای زنجیره تامین این صنعت وجود دارد. بررسی بیشتر داده های قطعات خودرو مربوط به بالتیمور هیچ خطر قابل توجهی ایجاد نمی کند. یکی از شرکت‌های تابعه کامینز، Cummins Cooling Products Inc.، به‌،وان گیرنده این،و،ها و کو،های هوای شارژی که از سرزمین اصلی چین ارسال می‌شوند، ذکر شده است. در جاهای دیگر، محموله ای از محورهای محرک دانا از ایتالیا رسیده است.

در نهایت، منصفانه به نظر می‌رسد که بگوییم حادثه بندر بالتیمور، اگرچه در کوتاه‌مدت این صنعت را مختل می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که این بخش را مانند همه‌گیری COVID-19، نیمه‌رساناها و جنگ در اوکراین مختل کند. تاریخ مدرن

مش، شدن در Briefcase Brief: خبرنامه هفتگی AutoTechInsight ما با بینش های نوآورانه خودرو و تجزیه و تحلیل کارشناسان



این مقاله توسط S&P Global Mobility منتشر شده است و نه توسط S&P Global Ratings، بخش مدیریت جداگانه S&P Global.

منبع: http://www.spglobal.com/mobility/en/research-،ysis/briefcase-baltimore-not-another-port-in-automotives-history.html