خط تولید لکسوس تنها با بازنشستگی LC و RC F الکتریکی خواهد شد

خط تولید لکسوس تنها با بازنشستگی LC و RC F الکتریکی خواهد شد

ل،وس خودروهای اسپرت LC و RC را از فروش در بریت،ا حذف کرده است، به این م،ی که اکنون فقط خودروهای هیب، و الکتریکی را می فروشد و دیگر موتور V8 ارائه نمی دهد.

GT های دو در به هر حال به پایان چرخه عمر مورد انتظار خود نزدیک می شدند، به ترتیب در هفت و ده سال، اما سخنگوی این برند دلیل کناره گیری آنها را “مسائل قانونی و مسائل مربوط به تایید” ،وان کرد.

با این حال، مشخص نیست که آیا این تصمیم با توجه به مقررات ایمنی GSR2، دستورالعمل‌های جدید امنیت سایبری اتحادیه اروپا یا سهمیه‌های انتشار ناوگان گرفته شده است.

Autocar درک می کند که هر دو خودرو دیگر در سرزمین اصلی اروپا در دسترس نیستند و سهم بریت،ایی هر یک فروخته شده است.

،وج LC و RC به این م،ی است که خط تولید اروپایی ل،وس در حال حاضر عمدتاً از خودروهای SUV تشکیل شده است و تنها سالن های MPV ES، LS و LM در کنار کراس اوورهای LBX، UX، NX، RX و RZ باقی مانده اند.

این همچنین به این م،ی است که تمام مدل‌های ل،وس برقی هستند و یک موتور 5.0 لیتری V8 تنفس طبیعی در کنار LC و RC می‌کشد. این باعث می‌شود که فورد موستانگ و شورولت کوروت به ،وان تنها خودروهای تولید سری موجود با موتور V8 اتمسفر در بریت،ا باشند.

LC از سال 2017 با گزینه V8 خالص یا V6 3.5 لیتری برقی به فروش می رسد و در سال 2020 گزینه کانورتیبل سقف نرم را به دست می آورد. در طول عمر خود 624 دستگاه در بریت،ا فروخته است.

RC قدیمی‌تر از زمان عرضه با یک پیشرانه هیب، چهار سیلندر در دسترس بود، اما این کوپه برای سال 2020 کنار گذاشته شد، و کوپه منحصراً در فرم هاردکور RC F با نسخه 467 ، بخاری V8 ارائه شد.

RC با فروش 2600 دستگاه در دهه‌ای که در اینجا بود، محبوب‌ترین خودرو بود، اما ل،وس در سال گذشته تنها 15 نمونه و در سال 2022 تنها 12 دستگاه فروخت.

منبع: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/lexus-line-goes-electrified-only-lc-and-rc-f-retired

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار