بازاریابی خودرو در عصر برق

بازاریابی خودرو در عصر برق

خواه دیدگاه شما در مورد سرعت پذیرش خودروی الکتریکی باطری خوش بینانه یا بدبینانه باشد، خودروهای برقی اینجا هستند و موارد بیشتری در راه هستند.

بازاریابی خودرو در حال عبور از یک تغییر دگرگون کننده است. جاده صنعت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی، اگرچه پر از دست انداز است، اما انتخاب ها و انتخاب های بیشتری را در خودروها نسبت به قبل به مصرف کنندگان می دهد.

امروزه، ،یداران خودرو در ایالات متحده تقریباً 450 پلاک خودرو را در نظر دارند. با ورود خودروهای الکتریکی به تمامی برندهای لو، و محبوب و افزایش تقاضا برای پیشرانه های هیب،، تا پایان دهه نزدیک به 650 خودرو وجود خواهد داشت که همگی برای فضای نمایشگاه، فضای زیاد، بودجه بازاریابی و مهمتر از همه، رقابت می کنند. قلب و ذهن مشتریان

بازیابی موجودی توسط منابع EV انجام می شود که منجر به چرخش می شود

صنعت تا حد زیادی از محدودیت های عرضه نیمه هادی ها بهبود یافته است، و به طور متوسط، موجودی های نمایندگی ها از ژانویه 2022 بیش از دو برابر شده است. وسایل نقلیه الکتریکی، که سهم قابل توجهی در افزایش موجودی ها داشته اند، فضای بیشتری را اشغال می کنند. از اوایل سال 2023، سهام خودروهای برقی سریعتر از گزینه های موتورهای ICE یا هیب، افزایش یافته است. با این حال، فروش سرعت خود را حفظ نکرد و در ژانویه 2024، موجودی ملی خودروهای الکتریکی پنج ماه از عرضه فراتر رفت.
(شکل 1).

شکل 1: موجودی آگهی شده ،ده فروشی/ثبت نام های ،ده فروشی

شکل 1 - موجودی ،ده فروشی آگهی شده و ثبت ،ده فروشی برای وسایل نقلیه هیب،، برقی و گازی، مارس 2022 تا ژانویه 2024

منبع: S&P Global Mobility مارس 2022 – ژانویه 2024

سهام بیشتر در راه است. در سال های 2024 و 2025 بیش از 130 وسیله نقلیه جدید عرضه می شود که بیش از نیمی از آنها الکتریکی خواهند بود. در نتیجه، تولیدکنندگان مجبور شده‌اند تولید خودروهای برقی را برای مطابقت بهتر با تقاضا افزایش دهند. پیش‌بینی‌های S&P Global Mobility منع،‌کننده کاهش مورد انتظار در تولید خودروهای الکتریکی به ترتیب 4 درصد در سال 2024 و 10 درصد در هر دو سال 2025 و 2026 است.

نقش فزاینده هیبرید در انتقال به برق

در حالی که وسایل نقلیه الکتریکی انباشته می شوند، هیب، ها لحظاتی را سپری می کنند. بر اساس تجزیه و تحلیل S&P Global Mobility، سهم خودروهای هیب، از ثبت نام خودروهای جدید برای هفت ماه متوالی از 10 درصد فراتر رفته است در حالی که سهم خودروهای الکتریکی تنها دو بار در همان دوره زم، از 9 درصد فراتر رفته است. (شکل 2).

وفاداری ،یبی نیز به بالاترین حد خود در شش سال گذشته (42 درصد) رسید، در حالی که وفاداری خودروهای برقی (66 درصد) در پنج فصل گذشته تثبیت شده است. علاوه بر این، بیش از 8 درصد از خانوارهای برقی که به بازار بازگشته‌اند، به هیب، روی می‌آورند که بالاترین درصد از سال 2018 است.

شکل 2: سهم بازار ،ده فروشی بر اساس نوع سوخت

شکل 2 - سهم بازار ،ده فروشی بر اساس نوع سوخت، از سال 2018 تا 2024

منبع: S&P Global Mobility سهم بازار ایالات متحده بر اساس نوع سوخت. 2018 – ژانویه 2024. *سه ماهه اول 2024 فقط داده های ژانویه را شامل می شود

فروش خودروهای الکتریکی عمدتاً یک ،ید اضافی است

وسایل نقلیه الکتریکی عموماً برای مکان‌های پارکینگ خانگی رقابت می‌کنند، به طوری که از هر ده خودروی برقی جدید، هفت خودرو به جای جایگزینی یکی، به سایر وسایل نقلیه در مسیر ورودی می‌پیوندند. برای هیب، ها، ت،یم شش از ده به ،وان اضافه در مقابل جایگزین است، در حالی که خودروهای ICE ت،یم متعادل تری از 49٪ اضافه در مقابل 51٪ جایگزین دارند.

وضعیت خودروهای برقی به ،وان وسایل نقلیه جایگزین احتمالاً در اوا، این دهه تغییر خواهد کرد که نشان دهنده تغییر قابل توجهی در انگیزه های ،ید است زیرا شکاف بین هزینه های بازاریابی و تقاضا کاهش می یابد.

افزایش تعداد مدل ها بر فروش و بازاریابی تأثیر می گذارد

S&P Global Mobility انتظار دارد که سه طرح پیشرانه – هیب،، EV و EVs – هر کدام 29 تا 36 درصد از سهم بازار را تا پایان این دهه به خود اختصاص دهند. پس از آن، انتظار می‌رود که سهم خودروهای الکتریکی به‌،وان پلاتوی هیب، رشد کند و سپس با کاهش مداوم، اما کند، به ICE بپیوندد. (شکل 3).

در نتیجه، ،ده‌فروشان باید استراتژی‌های پیام‌رس، هدفمند را برای تمام موجودی خودروهای الکتریکی، هیب، و موتور احتراق داخلی خود توسعه و اصلاح کنند.

شکل 3: سهم ثبت نام خودروهای جدید بر اساس نوع سوخت

شکل 3 - سهم ثبت نام خودروهای جدید بر اساس نوع سوخت، 2021 تا 2036

منبع: پیش بینی نوع سوخت ایالات متحده S&P Global Mobility تا فوریه 2024

انتظار می رود افزایش تعداد مدل ها منجر به کاهش ارقام فروش در هر پانل شود: در سال 2018، متوسط ​​حجم فروش هر پانل در بازار ایالات متحده 49000 دستگاه بود. با توجه به چشم انداز خودروهای سبک S&P Global Mobility (مارس 2024) انتظار می رود این میزان تا سال 2030 به 36000 کاهش یابد و در سال 2035 به 39000 برسد.

این بر چرخه های تولید، پیش بینی فروش، روابط تامین کننده و تخصیص بودجه بازاریابی تأثیر می گذارد.

تاثیر بر حاشیه سود، اقتصاد پلت فرم، هزینه‌های عملیاتی، چرخه عمر محصول و زمان‌بندی ورود به بازار، همه جنبه‌های تجارت خودرو را در بر می‌گیرد – از فروش خودروهای نو و دست دوم گرفته تا ،ید خودرو، قطعات و خدمات. ،ده فروشان و بازاریابان باید باهوش باشند و کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند.

بازاریابان خودرو باید راه حل های پیام رس، و مخاطبان خود را افزایش دهند

با افزایش عرضه وسایل نقلیه و تعداد مدل های موجود، رقابت برای جلب توجه مصرف کنندگان نیز افزایش می یابد. مشتریان انتظار شخصی سازی و پیشنهادات مرتبط را دارند و ترجیح می دهند ا،ر فرآیندهای فکری و معاملات را به صورت دیجیتالی انجام دهند. از آنجایی که انواع مشتریان، انواع خودرو و انگیزه های ،ید متفاوت است، اهمیت پیام رس، هدفمند، منحصر به فرد و پویا افزایش می یابد.

تبدیل چالش های بازار به فرصت با داده های شخص اول شروع می شود. شخصی سازی بهتر به داده های دقیق و عملی نیاز دارد. سه راه مهم وجود دارد که بازاریابان می توانند پیام های مؤثرتری ایجاد کنند، ضایعات را کاهش دهند و بازگشت سرمایه بازاریابی را بهبود بخشند:

  • تایید خودرو کرایه آیا مصرف کننده همچنان مالک خودروی خود است؟ از آزار دادن مشتریان با پیشنهادات نامربوط جلوگیری کنید و با شناسایی افرادی که وسایل نقلیه را اسقاط می کنند، تأثیرات هدر رفته را کاهش دهید.
  • پروفایل های مشتری را غنی کنید. از آ،ین ،ید مشتری خود فراتر بروید تا یک نمایه خانگی جامع ایجاد کنید – شامل سایر وسایل نقلیه متعلق به، اطلاعات پرداخت ماهانه و اجاره، اینکه آیا آنها دوباره در بازار هستند و آیا آنها به یک بخش، ساخت یا مدل خاص وفادار هستند.
  • رفع شکاف های هویتی از داده های نادرست ابرداده اغلب ناقص است. پاکی و تمیزی داده ها هزینه های مدیریت پایگاه داده را کاهش می دهد و شانس تحویل پیام شما را به مشتری مورد نظر شما افزایش می دهد.

امروزه، بازاریاب‌های خودرو در استفاده از فناوری و علم داده برای توسعه مخاطبان پیشرفته، استراتژی‌های پیام‌رس، و ابزارهای ارتباطی دیجیتالی پیشرفته، گام‌هایی برمی‌دارند. اینها برای موفقیت بسیار مهم خواهند بود زیرا بازاریابان باید انواع مشتریان، انواع وسایل نقلیه و انگیزه های ،ید بیشتری را مدیریت کنند. متمایز ، استراتژی های بازاریابی کلید غلبه بر هرج و مرج و سر و صدای فزاینده در بازار خودرو آینده خواهد بود.

دانلود مروری بر اثر برق

برای دریافت آ،ین اخبار ما ثبت نام کنید



این مقاله توسط S&P Global Mobility منتشر شده است و نه توسط S&P Global Ratings، بخش مدیریت جداگانه S&P Global.

منبع: http://www.spglobal.com/mobility/en/research-،ysis/automotive-marketing-electric-vehicles.html