کیسه: موسیقی سالسا برای خودروها در مکزیک – تسلا و تامین کنندگان چینی همه چیز را تحریک می کنند

کیسه: موسیقی سالسا برای خودروها در مکزیک - تسلا و تامین کنندگان چینی همه چیز را تحریک می کنند

مانند هر آنچه تسلا می گوید و انجام می دهد، سرمایه گذاری آن در مکزیک برای یک کارخانه خودروسازی جدید توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. آ،ین اخبار پیرامون کارخانه سانتا کاتارینا، نووو لئون، حاکی از آن است که تسلا به دنبال دعوت از تامین کنندگان چینی در عملیات خود در شانگهای است تا در سرمایه گذاری در مکزیک به آن بپیوندند. این که به دنبال آوردن برخی از تامین کنندگان چینی خود به مکزیک است، تعجب آور نیست. سازندگان تج،ات اصلی (OEM) این کار را همیشه با تامین کنندگان مورد نظر خود انجام می دهند. با این حال، مکزیک، به ،وان مقصد سرمایه گذاری خودرو، با یا بدون تسلا، بسیار خوب عمل می کند.

ما در زمان من، به این خواهیم رسید که چرا مکزیک اینقدر خوب عمل می کند. ابتدا به فیل در اتاق می پردازیم. S&P Global Mobility اعلامیه های سرمایه گذاری اخیر تامین کنندگان چینی که مقصدشان مکزیک است را تجزیه و تحلیل کرد. با استفاده از مجموعه داده زنجیره تامین سفارشی تجزیه و تحلیل پیش‌بینی مؤلفه (CFA)، آن دسته از تامین‌کنندگ، را که با تسلا در تأسیسات آن در شانگهای تجارت می‌کنند، ردیابی کردیم.

این تحلیل نشان می‌دهد که از 90 سرمایه‌گذاری شرکت‌های خودروسازی چینی در مکزیک از سال 2019 تا کنون، 21 مورد یا 23.3 درصد از شرکت‌ها، تامین‌کنندگان شناخته شده تسلا هستند. البته حتی اگر شرکتی تامین کننده معروف تسلا باشد، ،وماً به این م،ا نیست که امکانات این تامین کنندگان به صراحت تسلا را تامین می کند. این امر با این واقعیت نشان می‌دهد که در جایی که محل سرمایه‌گذاری مشخص است، تنها ۹ شرکت از ۲۱ شرکت در نووو لئون ایجاد شده‌اند.

در حالی که میل تسلا به “بالا بردن و انتقال” برخی از زنجیره تامین شانگهای به سانتا کاتارینا وجود دارد، اما این یک تکرار عمده نیست. این به این دلیل است که بسیاری از تامین کنندگان آن در شانگهای تامین کنندگان روزمره هستند که در هر جای دیگری از جهان به جز چند استثنا می تو،د آنها را ببینید. برای مثال، فهرست کوتاه تامین کنندگان تسلا مدل 3 تولید شده در شانگهای، فهرستی از تامین کنندگان ردیف 1 و 2 غربی است.

پس چرا اطلاعاتی در مورد برنامه های تسلا برای مکزیک به رسانه ها داده می شود؟ کارخانه سانتا کاتارینا برای مرحله بعدی رشد خود در زم، که تسلا با باد مخالف بازار مواجه است، مرکزی است. سانتا کاتارینا در این برنامه‌ها نقش محوری دارد، خواه شامل خودروی سطح پایه باشد یا به ،وان تمرکز بر روباتا،ی. در هر صورت به این م،ی است که هزینه ها باید کنترل شوند (به سیستم تولید انبوه تسلا مراجعه کنید)، و تسلا باید تامین کنندگان خود را در سمت راست پیش بینی هزینه خود نگه دارد. چه راهی بهتر از استفاده از قدرت جبر، برای پایین نگه داشتن هزینه های تامین کننده؟

هیاهوی پیرامون کارخانه جدید تسلا و همچنین حضور بالقوه تامین کنندگان مستقر در سرزمین اصلی چین، به مکزیک و بخش خودروسازی گسترده تر آن آسیب می رساند. Directio Automotriz، یک آژانس روابط عمومی مکزیکی که به ،وان یک واسطه بین سهامداران مختلف درگیر در راه اندازی فروشگاه در مکزیک عمل می کند، سرمایه گذاری خودرو در این کشور را دنبال می کند. داده‌های آن در دو سال و نیم گذشته موفقیت‌های تامین‌کنندگان مستقر در سرزمین اصلی چین را نشان می‌دهد، اما همچنین نشان‌دهنده علاقه گسترده‌تر در مکزیک است. در این مدت مکزیک 31.9 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش خودرو از 32 کشور جذب کرد.

دو عامل بزرگ پشت هر سرمایه گذاری مستقیم خارجی به بازار داخلی از نظر اندازه و رشد مربوط می شود. مکزیک به دلیل تعداد بازارهایی که شرکت ها می توانند به آنها دسترسی داشته باشند، موقعیت خوبی دارد. بزرگترین جذابیت دسترسی بدون تعرفه آن به همسایگانش، ایالات متحده و کانادا، از طریق توافقنامه ایالات متحده-مکزیک-کانادا (USMCA) است. این امر برای OEMها (و مسیری به بازار که ممکن است بر اساس گزارش رویترز در 18 آوریل به روی سرمایه گذاری آینده بسته شود) از نظر ایجاد ظرفیت تولید خودرو در کشور و جایی که OEM ها آن را با تامین کنندگان خود می برند جذاب است. طبق داده‌های S&P Global Mobility، بین سال‌های 2015 تا 2025 (به استثنای کارخانه تسلا)، 1.9 میلیون واحد از ظرفیت تولید خودروهای سبک اضافه می‌شود و مکزیک را به سومین شرکت بزرگ در رشد ظرفیت جه، تبدیل می‌کند.

اگرچه تسلا از زمان پیدایش خود نقش مهمی در شکل دادن به صنعت خودرو داشته است، اما همیشه داور نهایی نیست. این چیزی است که ارزش یادآوری را دارد وقتی که هر حرکت یا اظهارات ایلان ماسک اغلب مستعد تشدید فراتر از اهمیت آن است. تصمیم تسلا برای راه‌اندازی فروشگاه در سانتا کاتارینا، گی، روی کیکی است که در حال حاضر از بسیاری از مواد اولیه من، استفاده می‌کند.

اشتراک در Briefcase: خبرنامه هفتگی AutoTechInsight ما با بینش های نوآورانه خودرو و تجزیه و تحلیل کارشناسان



این مقاله توسط S&P Global Mobility منتشر شده است و نه توسط S&P Global Ratings، بخش مدیریت جداگانه S&P Global.

منبع: http://www.spglobal.com/mobility/en/research-،ysis/briefcase-mexicos-automotive-salsa-tesla-،ese-suppliers.html