دنیای هنر در سوگ از دست دادن فرانک استلا، نقاش بینا و خالق خودروی هنری نمادین BMW است.

دنیای هنر در سوگ از دست دادن فرانک استلا، نقاش بینا و خالق خودروی هنری نمادین BMW است.

فرانک استلا، یکی از چهره های برجسته دنیای هنر مدرن روز گذشته درگذشت. زندگی حرفه ای استلا که به خاطر مشارکت های تاثیرگذارش در مینیمالیسم و ​​جنبش های انتزاعی پسا فیگوراتیو شناخته می شود، با بازتعریف جسورانه مفاهیم سنتی نقاشی و مجسمه سازی مشخص شده است.

دومین خودروی هنری BMW تا کنون

یکی از عمومی‌ترین مشارکت‌های استلا، طراحی او برای خودروی هنری BMW در سال 1976 بود. این خودرو، BMW 3.0 CSL، به یک بوم متحرک تبدیل شد که سبک خاص استلا از ال،ای هندسی پر جنب و جوش را به نمایش می‌گذارد. این پروژه بخشی از یک سری BMW بود که شامل هنرمند، مانند روی لیختنشتاین و اندی وارهول بود که در آن از هنرمندان دعوت شد تا از ماشین ها به ،وان بوم نقاشی در آثار خود استفاده کنند. ماشین هنری استلا منحصر به فرد بود زیرا با دقت بیشتری سبک او را منع، می کرد و دارای یک توری سیاه و سفید بود که شبیه کاغذ نمودار بود و نماد علاقه مادام العمر او به ریاضیات و نظم بود. این نشان دهنده دومین خودروی هنری BMW در جهان است، و در زم، می آید که دنیای هنر هنوز مجذوب اولین خودروی هنری پیشگام بود.

او در مسابقات 24 ساعته لمانز شرکت کرد

در سال 1976، BMW 3.0 CSL در 24 ساعت لمانز شرکت کرد. رویکرد استلا تکنیکی و هنری بود. این شبکه، نماد کارهای قبلی و بعدی استلا، به ،وان یک صحنه پویا برای درام بصری مسابقه عمل کرد. با وجود طراحی پر جنب و جوش، خودروی هنری استلا به مقام های برتر در لمانز دست نیافت. بعداً در مسابقات قهرم، جه، سازندگان در دیژون فرانسه به رانندگی رونی پترسون، دوست صمیمی استلا و راننده معروف مسابقه‌ای که در سال 1978 به طرز غم انگیزی درگذشت، شرکت کرد. . توسط رونی پترسون

استلا در 12 می 1936 در مالدن، ماساچوست متولد شد و در سال 1958 از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد و در آنجا در رشته تاریخ تحصیل کرد، اما همچنین علاقه عمیقی به نقاشی و تاریخ هنر داشت. مرگ فرانک استلا نشان دهنده پایان یک دوره در دنیای هنر معاصر است. او نه تنها به خاطر کمک هایش به تاریخ هنر، بلکه به خاطر نقشش به ،وان معلم و مربی برای نسل های جوان هنرمندان به یاد می آید.

منبع: https://www.bmwblog.com/2024/05/05/frank-stella-bmw-art-car/