پرونده: سیاست آب و هوا – انگیزه ردپای کربن فرانسه جرقه بحث در مورد زنجیره تامین جهانی خودروهای الکتریکی

پرونده: سیاست آب و هوا - انگیزه ردپای کربن فرانسه جرقه بحث در مورد زنجیره تامین جهانی خودروهای الکتریکی

،ت فرانسه در اوایل سال جاری برنامه‌ای را برای تشویق استفاده از خودروهای الکتریکی در میان خانواده‌های کم‌درآمد اجرا کرد، اما استقبال گسترده از عرضه فراتر رفت. این برنامه گزینه‌های لیزینگ و یارانه‌هایی را ارائه کرد که به افزایش فروش خودروهای الکتریکی کمک کرد. این برنامه شامل انگیزه ردپای کربن است که باتری های تولید شده در کشورهای دارای شبکه های کربن فشرده را جریمه می کند.

ابتکار اولیه، گزینه های لیزینگ را برای 25000 خودروی برقی اروپایی با نرخ ماهیانه بین 100 تا 150 یورو، بدون سپرده ارائه می کرد. با این حال، پاسخ بسیار زیاد بود، به طوری که 90000 درخواست ظرف چند هفته دریافت شد که بیش از عرضه موجود بود.

هدف این برنامه تسهیل دسترسی به وسایل نقلیه الکتریکی با ارائه یارانه تا 13000 یورو برای هر وسیله نقلیه الکتریکی واجد شرایط و گزینه های اجاره مقرون به صرفه است. معیارهای واجد شرایط بودن شامل حدا،ر درآمد مشمول مالیات خانوار 15400 یورو برای هر نفر و محدودیت قیمت ،ده فروشی 47000 یورو بود.

،ت ابتدا 1.5 میلیارد یورو برای بیست هزار قرارداد اجاره اختصاص داد، اما به دلیل تقاضای زیاد، این رقم را به 50 هزار قرارداد افزایش داد. با این حال، مقامات این طرح را در سال 2024 متوقف ،د و انتظار داشتند در سال 2025 از سر گرفته شود.

این برنامه توسعه برنامه “اکوبونوس” فرانسه است و به افزایش قابل توجه فروش خودروهای الکتریکی در این کشور کمک کرده است. ،ت از آن زمان تاكنون با هدف جلوگيري از گراني بودجه، كاهش 20 درصدي يارانه ،يداران پردرآمد خودروهاي برقي و هيبريدي را اعلام كرده است. این تصمیم نگر، هایی را در مورد کاهش احتمالی ثبت نام ها، مشابه آنچه در آلمان اتفاق افتاد، ایجاد کرده است.

اگرچه پاداش زیست محیطی در افزایش فروش خودروهای برقی موثر بوده است، کاهش یارانه های اخیر با مخالفت برخی از ،، مواجه شده است که معتقدند مقامات منتخب باید انتقال سبز را در اولویت قرار دهند.

علی ادیم، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی باتری در S&P Global Mobility، گفت: «یکی از ویژگی‌های نوآورانه Eco Bonus این است که ردپای کربن اجزای خودرو، مانند باتری‌ها را در نظر می‌گیرد. کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خودروها. با تبلیغ وسایل نقلیه الکتریکی، اما همچنین هدف آن کاهش آلاینده ها در مرحله تولید است. وسایل نقلیه الکتریکی به دلیل بسته باتری های سنگین و کربن فشرده با آلایندگی بسیار بالاتری نسبت به خودروهای با موتورهای احتراق داخلی (ICE) همراه هستند. مک،سم تشویقی جدید فرانسه مستقیماً به این شکاف می‌پردازد و می‌تواند به ،وان یک الگو برای قانون‌گذاری باشد. معرفی آستانه ردپای کربن در اجزای خودروهای الکتریکی (باتری‌ها) ممکن است پیامدهای متعددی داشته باشد. در نتیجه، تمام مدل‌های خودروی چینی از پاداش زیست محیطی در سال گذشته حذف شدند.

پیش‌بینی ردپای کربن باتری S&P Global Mobility نشان می‌دهد که میانگین ردپای کربن باتری‌های تولید شده در چین در سال 2023، 72 کیلوگرم CO2-eq/kWh بوده است که بالاتر از 51 کیلوگرم CO2-eq/kWh در اروپا است.

دیانا کوئزادا، تحلیلگر تحقیقاتی ارشد شارژ EV در S&P Global Mobility، موافق است که مشوق های ،تی در تشویق نصب شارژرهای برقی، با توجه به بازگشت سرمایه اولیه پایین آنها برای اپراتورهای نقطه شارژ، کلیدی بوده است. با این حال، این امر با پذیرش انبوه وسایل نقلیه الکتریکی در فرانسه، به دلیل رشد شبکه شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر کشور، تغییر خواهد کرد. برای این منظور، برنامه Advenir ،ت فرانسه همچنان از اهمیت استراتژیک برخوردار است زیرا شرکت ها و جوامع را هدف قرار می دهد. مشتاق سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی، به‌ویژه شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی در دسترس عموم نصب‌شده در جاده‌ها.

نویسنده:
Amit Panday – تحلیلگر ارشد تحقیقاتی، زنجیره تامین و فناوری، S&P Global Mobility

برای خواندن بینش دقیق ما در مورد خط مشی فرانسه EV برای سال 2024، اینجا را کلیک کنید.

مش، شدن در Briefcase Brief: خبرنامه هفتگی AutoTechInsight ما با بینش های نوآورانه خودرو و تجزیه و تحلیل کارشناسان



این مقاله توسط S&P Global Mobility منتشر شده است و نه توسط S&P Global Ratings، بخش مدیریت جداگانه S&P Global.

منبع: http://www.spglobal.com/mobility/en/research-،ysis/briefcase-climate-politics-frances-carbon-footprint-incentive.html